Ryanair heeft zich aangesloten bij het Hidden Disabilities Sunflower-netwerk en erkent daarmee de groene Sunflower Lanyards – een wereldwijd symbool voor onzichtbare beperkingen. Dit nieuwe initiatief maakt deel uit van de voortdurende focus van de luchtvaartmaatschappij op klantervaring, waardoor piloten, cabinepersoneel en de ondersteuningsteams van Ryanair hun klanten verder kunnen helpen en reizen voor iedereen gemakkelijker en toegankelijker wordt.

Met meer dan 1,5 miljoen Ryanair-klanten die elk jaar speciale assistentie nodig hebben, heeft de luchtvaartmaatschappij, met steun van Hidden Disabilities Sunflower, een uitgebreid jaarlijks trainingsprogramma ontwikkeld en geleverd om de Sunflower te identificeren en haar teams te helpen meer inzicht te krijgen in onzichtbare beperkingen.

Tracy Kennedy (Ryanair): “Ryanair vervoert meer dan 165 miljoen passagiers per jaar, waarvan er meer dan 1,5 miljoen speciale assistentie nodig hebben en verzorgd worden door ons speciale Special Assistance Team. We zijn dan ook verheugd dat we de eerste luchtvaartmaatschappij in Ierland zijn die Sunflower Lanyards erkent, zodat onze 17.000 mensen op onze 90 bemanningsbases onze klanten met een niet-zichtbare handicap beter kunnen helpen.”

Tristan Casson-Rennie (Regional Director, Ierland & Noord-Ierland voor Hidden Disabilities Sunflower): “We zijn verheugd dat Ryanair, de grootste Europese luchtvaartmaatschappij qua lijndienstpassagiers, zich heeft aangesloten bij het wereldwijde Hidden Disabilities Sunflower-netwerk. Passagiers met onzichtbare beperkingen kunnen naar 36 landen vliegen in de wetenschap dat ze op 228 luchthavens ondersteuning krijgen van Ryanair-bemanning. Reizen wordt steeds toegankelijker voor mensen met een beperking, waardoor de mogelijkheden voor verkenning, werk en spel toenemen. Sunflower-dragers zullen door het Ryanair-team met vriendelijkheid, geduld en begrip worden begroet, van de check-in tot het einde van hun vlucht.”