“Sambasso is vanuit idealisme opgericht en biedt de retail labels die er zijn en blijven voor de retail. Je ziet reisbedrijven die door de retail zijn groot gemaakt verdwijnen, de commissies rigoureus naar beneden schroeven of er opeens voor kiezen om de retail links te laten liggen. Dat zal nooit gebeuren met de Sambasso-labels. Daarnaast bieden de Sambasso-labels gelijkwaardige of betere prijzen, producten en commissies. Dat is waar wij bezoekers van de Sambasso Roadshow op willen wijzen en bewust van willen maken”, zo laat Bert Wildeman (algemeen directeur Sambasso) weten aan TravelPro.

De Sambasso Roadshow werd gisteravond afgesloten in Rijswijk in het pand van NRV dat achter het Sambasso-label ‘Rondreisshop’ zit. Deelnemers aan de roadshow kregen de mogelijkheid bij alle aanwezige labels aan te schuiven waar zij op de hoogte werden gebracht over de laatste nieuwtjes en ook zelf hun vragen konden stellen. In Rijswijk was een groot aantal van de Sambasso-labels aanwezig, waaronder het eerdergenoemde Rondreisshop, maar ook Reizen Per Camper, DiscoverCars, Sundeals, TotalParking Schiphol, Naturist2Go, Wandelvakanties Europa, Weg van de Massa, Fly to the West en TravelPortal.

Sambasso werkt samen met bestaande reisbedrijven die in samenwerking met Sambasso een nieuw label opzetten en deze aanbieden via de retail. Wildeman: “De merknaam is en blijft eigendom van Sambasso, wat er ook gebeurt. Wij willen er zijn voor de retail en die boodschap zullen we blijven brengen. We zien dat we in veel reisbureaus al de betere plekken op de schappen krijgen, maar het komt nog te vaak voor dat bijvoorbeeld maar één iemand uit het team volop via de Sambasso-labels boekt en de anderen uit het team minder of niet. Geef brochures van onze merken mee aan de klant en/of stuur een linkje van een uitgezochte reis waardoor je alsnog de commissie ontvangt als de klant via dat linkje thuis op de bank boekt.”

Veel van de vertegenwoordigers achter de Sambasso-merken benadrukten tijdens de roadshow dan ook de voordelen die zij bieden ten opzichte van andere merken. Er werd vooral op gewezen om het aanbod van de Sambasso-labels altijd mee te nemen in een vergelijk, niet alleen op het gebied van prijs, maar ook wat betreft de te verdienen commissie. Voor retailers die niet aanwezig konden zijn bij de roadshow, maar ook voor hen die wel aanwezig waren, is Wildeman van plan om een webinar te organiseren. “Ik kijk met een goed gevoel terug op de roadshow. Je ziet dat het leeft. Aan ons de taak om, bijvoorbeeld middels roadshows, een positieve sfeer te creëren rondom onze labels. Tips en ideeën zijn wat dat betreft natuurlijk altijd welkom.”

https://www.facebook.com/travelpronl/videos/408508093268480/