South African Tourism, het Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme (SAT), is twee bijzondere samenwerkingen aangegaan om meer ruchtbaarheid te geven aan de vele verrassende kanten van Zuid-Afrika. Om maximaal op te vallen en mensen in het hart te raken is een partnership aangegaan met het populaire tv-programma ‘The voice of Holland’.

“Zuid-Afrika is de eerste toeristische bestemming die samenwerkt met TVOH. We zijn enorm verheugd en trots om samen te werken met een groot programma als TVOH dat talent in alle genres en van alle leeftijden een podium geeft. Hear, feel and taste South Africa through the Voice of Holland”, aldus Belu Mabandla (Directeur, South African Tourism).

Als onderdeel van de samenwerking mag de winnaar van ‘The voice of Holland’ een videoclip opnemen in het schitterende decor dat Zuid-Afrika biedt. In de communicatie rondom deze samenwerking ligt de nadruk op de diversiteit van het land. Voor het verdiepen van deze boodschap in branded content, werkt SAT samen met verschillende titels van De Persgroep. Daarmee wordt het een 360-graden-campagne waarmee Zuid-Afrika’s variëteit in bewegend beeld, geluid én tekst naar voren komt.

Veel mensen associëren Zuid-Afrika met wilde dieren, prachtige landschappen en Nelson Mandela. Maar Zuid-Afrika biedt veel meer diversiteit: tropische stranden, avontuurlijke activiteiten, een cultuur van lekker eten en drinken, muziek en dans, en vooral: ontzettend gastvrije mensen. Deze variëteit komt naar voren in de promo’s die vanaf aanstaande vrijdag 17 weken lang te zien zijn tijdens de ‘The voice of Holland’ -uitzendingen. Bovendien krijgt het publiek in de laatste uitzending te zien hoe de producer de clip voorbereidt en krijgt het een kijkje op de locaties waar de winnaar naartoe zal gaan. Wekelijks worden zo rond de 2 miljoen mensen bereikt, wat nog losstaat van de wekelijkse aandacht die er op social media aan besteed zal worden. De apotheose van deze campagne wordt zo multimediaal aangejaagd.

Naast de samenwerking met The voice of Holland komen 5 ambassadeurs van Zuid-Afrika aan het woord in inspirerende artikelen in kanalen van De Persgroep, te weten de Volkskrant (magazine en online) en het AD en de regionale titels (online). Onder andere presentator Art Rooijakkers, ex-hockeyster Ellen Hoog en chefkok Julius Jaspers hebben allemaal een bijzondere band met Zuid-Afrika. Sommigen zijn er voor hun werk geweest, anderen privé. Maar hun verhalen, onder het thema ‘Suid Afrika, ek is so verlief op jou!’’, gaan allemaal over het Zuid-Afrika dat we niet in de folder zien.