Nieuws

Schiphol: maaltijdbezorging aan de gate door Deliveroo

Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten een pilot waarbij passagiers die vanaf de E-pier vliegen, gemakkelijk via hun telefoon eten en drinken kunnen bestellen. Deliveroo is de laatste tijd voornamelijk in het nieuws doordat het haar eigen maaltijdbezorgers niet langer in loondienst wil hebben, maar dwingt zzp’er te worden.

De diverse gerechten zijn ook te bestellen als room-service in het Mercure hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. In maart wordt de pilot uitgebreid naar de D-pier. De partijen willen met de ‘Food Delivery at the Gate’ testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. Binnen vijftien minuten wordt de maaltijd bezorgd aan de gate.

“Schiphol is altijd op zoek hoe we onze passagiers het beste kunnen bedienen. Dit is een extra service die we hen graag willen bieden. Passagiers brengen relatief een lange tijd door bij hun gate. Ondanks dat we natuurlijk een divers aanbod hebben op onze pieren, is er niet alles te krijgen. Op deze wijze kunnen wij onze passagiers breder bedienenf”, aldus Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol.

Passagiers kunnen met de app of via de website van Deliveroo een gerecht bestellen. De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market en bezorgd door een van Schiphols grote horeca-partners, HMSHost International. Zij leveren het met de step af aan de gate of in het Mercure Hotel. De bestelkosten bedragen € 2,50.

“Naast de extra service voor passagiers zit er ook een praktische kant aan. Schiphol verwelkomt al jaren meer passagiers. Afgelopen jaar kwamen hier ruim 68 miljoen mensen uit honderden landen. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is nu eenmaal beperkt. Daarom bedenken we innovatieve concepten en houden we trends in technologische en digitale ontwikkelingen scherp in de gaten. Als we kansen zien passen we die vervolgens toe in de hoop dat we de beleving voor passagiers nog meer kunnen verbeteren. We zijn erg benieuwd naar de feed back van onze passagiers”, zo laat Dik weten.

De service is dagelijks tussen 07.00 en 20.30 uur beschikbaar. De proef loopt in eerste instantie tot en met eind maart. Daarna volgt een evaluatie. Schiphol is de eerste luchthaven in Europa die experimenteert met bezorging bij de passagier.

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Waarschijnlijk wéér uitstel opening Lelystad Airport

Volgende bericht

KLM: codeshare-overeenkomst met Widerøe

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.