Sunny Cars, al jarenlang partner van de vorige week failliet verklaarde Oad Groep, heeft besloten om reizigers van de (eveneens tot Oad behorende) Globe Reisburo’s niet in de kou te laten staan. De autoverhuurder zal samen met de klant een passende oplossing zoeken. In de regel dekt de Stichting Garantiefonds Reisgelden SGR reeds betaalde reissommen en worden deze geheel of gedeeltelijk gecompenseerd. Helaas valt een huurauto die niet binnen een pakketreis geboekt is daar niet onder, waardoor deze kosten niet vergoed zullen worden. ”Dit betreuren wij ook zeer”, benadrukt Hans Knottnerus, General Manager Nederland & België. “Vandaar ook dat wij ons coulant opstellen en er alles aan zullen doen om klanten van Globe te helpen. Wij zijn hiertoe niet verplicht, maar wij vinden dat dit zo hoort.” Klanten van Globe die bij Sunny Cars geboekt hebben, kunnen daarom ook gewoon rekenen op een huurauto of een tegoedbon.
5 reacties
Na een prettig gesprek over deze kwestie waar beide standpunten zijn besproken, ga ik weer met een fijn Sunny gevoel op reis.
Ben tevreden over de uitleg van Suzanne aan Maria.
Wij zijn al jaren klant van Sunny Cars en hopen dit te blijven, soms moet je misverstanden gewoon even uitpraten.
met vriendelijke groet,
Helmut Plug
Beste Helmut,
Wat jammer deze reactie. Deze 3 boekingen zijn namelijk voor hetzelfde tarief gemaakt als voor het faillissement. Bovendien hebben we de reisagentenkorting van 20% waar jouw vrouw als Globe reisagent gebruik van kon maken ook op de nieuwe boekingen gegeven. En is de extra korting ivm het inleveren van bonuspunten opnieuw toegekend. Er is dus geen enkel financieel verlies geleden. De 10% extra korting waar je aan refereert heeft te maken met de status van een Smile Society kantoor, iets dat Globe Nuenen nog niet was en wat dus ook niet op de oude boekingen van toepassing was.
Kortom, wij hebben e.a. netjes afgehandeld volgens ons. Dat het allemaal iets langer heeft geduurd is vervelend maar is logisch ivm de uitzonderlijke situatie. Gezien de persoonlijke betrokkenheid bij het faillissement van Maria als Globe reisagente zou enig begrip hiervoor prettig zijn.
Met vriendelijke groet,
Suzanne Al
Marketing Manager
Sunny cars heeft ons WEL in de steek gelaten, wij hadden 3 auto’s geboekt voor onze reis naar Australië.
Echter de korting die was afgesproken hebben ze verminderd met 10 %
hierdoor waren we toch gedupeerd door Sunny cars, ook was de follow-up van de reserveringen Niet naar onze wens, hierdoor wisten we niet of er wel of niet geboekt c.q. gereserveerd was, wij hebben twee auto’s uiteindelijk zelf weer bij sunny cars geboekt tegen een hogere prijs ! de Derde hebben we elders geboekt , omdat er geen respons kwam van Sunny, hebben hierdoor een niet zo Sunny ervaring.
En als mosterd na de maaltijd kwamen ze vandaag met een reservering
van de de derde auto.
Heb er een bijsmaak aan overgehouden !!
Beste Claudia,
Kan je even contact met ons opnemen hierover? Wij annuleren bestaande boekingen namelijk niet, dit kunnen wij ook niet want ze zijn eigendom van de curator. We leggen je graag de procedure telefonisch uit. Je kunt hiervoor rechstreeks contact opnemen met Susanne Pols, de manager van de reserveringsafdeling op 023 – 5699698. Het klopt dat de klant of het reisbureau wel even contact met ons moet opnemen, ondat wij de NAW gegevens niet hebben en ook niet weten of de reis nog wel doorgaat.
Met vriendelijke groet,
Suzanne Al
Sunny Cars annuleert standaard de geboekte reizen die nog niet betaald waren door Globe/OAD. Dus er wordt helemaal niks met de klant overlegd! Als wij zelf hier niet achteraan gaan dan staat de klant echt wel met lege handen! Dus niks coulance Sunny Cars 🙂
Een Globe mederwerkster