Nieuws

The Travel Club lanceert soft-franchise formule voor stenen reisbureaus

The Travel Club, waaronder de zra labels The Travel Club, YourTravel en United Travel vallen, lanceert een nieuwe soft-franchiseformule voor stenen reisbureaus met eigen SGR en ANVR.

“Ons bedrijf is zo gegroeid de afgelopen jaren dat we onszelf niet meer zien als ZRA-keten maar als reisbedrijf”, aldus Jeannie Vincent, directeur/eigenaar. “En als reisbedrijf faciliteren wij graag de ZRA maar ook het stenen reisbureau. Onze focus c.q. core business verandert hierdoor niet want dankzij het team op het hoofdkantoor, bestaande uit 27 personen, zorgen wij ervoor dat onze franchisenemers optimaal kunnen werken en gebruik kunnen maken van onze diensten zoals inkoopkracht, IATA, administratie, trainingen, workshops, studiereizen, software, app, 24/7 contactcenter, accountmanagement, etc. maar wel met behoud van hun eigen unieke identiteit. Er is dus geen enkele associatie met of verwijzing naar de zra-formule The Travel Club/YourTravel/United Travel”.
Er zijn reisbureaus en reisbureauketens met zra’s. Wij zijn nu de eerste zra-keten die ook reisbureaus gaat faciliteren.
Met de uitbreiding van een reisbureauformule kunnen we nog meer synergie voordelen bereiken. Wij zijn op zoek naar bestaande reisbureaus in plaatsen waar we nog niet vertegenwoordigd zijn met onze zra’s. De keten telt momenteel 330 franchisenemers en de omzet bedroeg in 2017 € 110 miljoen. De verwachting voor dit jaar is 350 franchisenemers en € 130 miljoen omzet.

Ondernemer stenen reisbureau moet focus hebben op verkoop van reizen
Martine de Knoop, commercieel directeur; ”wij nemen veel zaken voor de reisbureau-ondernemer uit handen zoals de verplichtingen m.b.t. SGR en ANVR, administratie, marketing, etc. zodat de ondernemer zich volledig kan focussen op de verkoop. De ondernemer krijgt een nieuwe website die voldoet aan alle technische eisen met daarop een boekingsengine zodat de webbezoeker pakketreizen, losse vluchten, losse accommodaties, rondreizen, autohuur, cruises, etc. kan gaan boeken. De boeking wordt vanzelfsprekend dan afgehandeld door het reisbureau”.

Beter rendement dankzij minder kosten en hogere opbrengsten
“Dankzij deze zeer onderscheidende formule is de ondernemer in staat om meer rendement te behalen. Immers meer tijd voor verkoop, website is online boekbaar, meer agentschappen met uitstekende commissies en bonussen en ook hier geldt dat we geen NEE verkopen aan de klant. Daarnaast lagere kosten dankzij de besparingen die worden gerealiseerd” aldus Jeannie Vincent. “Ondanks dat we zo gegroeid zijn, blijven we zeer kritisch bij de aanname van nieuwe franchisenemers, hetzij ZRA of ondernemer stenen reisbureau. Kwaliteit staat boven kwantiteit. Wie zich meldt en voldoet aan het profiel is welkom”.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

ANVR niet tegen vliegtaks

Volgende bericht

(Foto's & video) vijfde editie ANVR/Schiphol BBQ

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.