Thomas Cook investeert dit jaar 40 miljoen euro in hotels van zijn eigen merken in Spanje. Daarmee zet de reisorganisatie zich opnieuw in voor zijn nummer een vakantiebestemming. Het investeringsprogramma, onthuld bij de officiële lancering van Cook’s Club Palma Beach, maakt deel uit van Thomas Cook’s inspanningen om de hotels & resorts van de eigen merken te laten groeien en zijn positie als een van de top vijf, niet-Spaanse hotelketens te versterken.

Cook’s Club Palma Beach is vorige maand geopend na een renovatie van 5 miljoen euro waardoor de voormalige smartline Lancaster is omgetoverd tot een 318 kamers tellend, betaalbaar designhotel met als doel een geheel nieuwe generatie reizigers naar Thomas Cook – en dit deel van Mallorca – aan te trekken.Cook’s Club Palma Beach ligt in het hart van het sterk gemoderniseerde deel van Playa de Palma. Het nieuwe hotel is ontworpen om vakantiegangers aan te trekken die de voorkeur geven aan stijl, lekker eten en drinken en goede muziek voor een betaalbare prijs. In totaal zullen tien hotels in deze regio belangrijke renovatiewerkzaamheden ondergaan om hun standaard te verhogen, als onderdeel van een gezamenlijke inspanning om de populariteit en aantrekkingskracht van de meest gerenommeerde Spaanse bestemmingen te behouden. De hotels zijn onder andere Casa Cook op Ibiza die deze zomer zal openen, Sunwing Arguineguin op Gran Canaria, Sunwing Fanabe op Tenerife, smartline Cala’n Bosch op Menorca en verschillende hotels op Mallorca waaronder Sunwing Alcudia en SENTIDO Cala Viñas.

Ibiza
Op Ibiza opent Thomas Cook zijn eerste Casa Cook hotel in Spanje, hiervoor wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan de verbouwing van het voormalige Hotel Acor Ibiza, tot een vijfsterren boutique lifestyle hotel net buiten San Antonio. Thomas Cook zal via het hotelfonds nog eens 15 miljoen euro investeren in Casa Cook Ibiza om een nieuwe vleugel met suites, een tweede restaurant en een zwembad van 50 meter te bouwen. Het Casa Cook hotelmerk opent volgend jaar haar eerste hotel op Mallorca, nadat het voormalige Hilton Sa Torre volledig is gerenoveerd. Het meermaals bekroonde boutique lifestyle hotelmerk trekt een nieuw publiek naar Thomas Cook waarvan ongeveer driekwart van de gasten volledig nieuw zijn voor het bedrijf.

Canarische Eilanden
Thomas Cook’s 252-kamers tellende, Sunwing Arguineguin op Gran Canaria is halverwege een upgrade van 13 miljoen euro, inclusief de renovatie van alle kamers, bars en restaurants en aanzienlijke investeringen in duurzame technologie, waaronder zonnepanelen. Volgend jaar zal een nieuw a la carte restaurant en een nieuwe bar worden voltooid om tegemoet te komen aan de vraag van klanten naar meer luxe eetgelegenheden. Volgend jaar zomer heeft Thomas Cook ook een renovatieprogramma van 6 miljoen euro bevestigd om de accommodatie en eetgelegenheden, in het 241 kamers tellende Sunwing Fanabe hotel op Tenerife, te verbeteren. Het hotel, dat het bedrijf sinds 2003 in beheer heeft, trekt jaarlijks meer dan 12.500 gezinnen naar deze populaire plek van het eiland. De upgrade betekent dat het hotel nieuwe mensen kan blijven aantrekken en de concurrentie voor kan blijven.

Favoriet
Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Group, zei: “Dit investeringsprogramma toont aan dat wij gaan voor de ontwikkeling van een hoteldivisie van wereldklasse in de meest populaire bestemmingen in het Middellandse Zeegebied. Spanje is sinds lange tijd favoriet bij onze klanten en in een concurrerende markt zijn we nu bezig met het upgraden en moderniseren van ons hotelportfolio, om te kunnen blijven voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten. We zijn er ook trots op dat we deelgenoot zijn van een bredere samenwerking die Spanje bovenaan de lijst van de volgende generatie vakantiegangers zal houden”.

Groeien
Enric Noguer, Hoofd van Hotels & Resorts, zei: “Onze activiteiten in Spanje worden met de dag verder versterkt door te investeren in senior talent binnen onze hoteldivisie in Palma en het aantal hotels dat we in eigen beheer hebben. We hebben nu ongeveer 1.200 mensen in dienst in Spanje en we zijn van plan om dat in de komende jaren verder te laten groeien. We willen onze nieuwe hotelinnovaties naar Spanje blijven brengen en de voortdurende groei van de toeristische sector ondersteunen door te investeren in grote merken, en ervoor te zorgen dat de bekende bestemmingen aantrekkelijk zijn voor een nieuwe generatie reizigers”.