Nieuws

Tio en Thomas Cook ontwikkelen bootcamp

Hogeschool Tio en Thomas Cook hebben samen een bootcamp ontwikkeld en georganiseerd om derde- en vierdejaars studenten uit te dagen. De bootcamp focust zich op het benutten van potentieel binnen Thomas Cook Hotels & Resorts met betrekking tot ancillaries; toevoegingen aan de vakantie zoals transfers, ‘Kies je Kamer’ en verzekeringen.

De studenten werken in groepen van gemiddeld vijf personen aan een ‘real life’ case vanuit de reisorganisatie. Er wordt gewerkt aan cases voor de hotelmerken SENTIDO, SunConnect en Thomas Cook’s nieuwste hotelformules Cook’s Club en Casa Cook. De studenten gaan voor deze merken op zoek naar schaalbare en innovatieve ancillary ideeën om meer vraag te creëren naar het betreffende hotel.

In 6 uur tot een innovatief idee
De case moet vandaag (4 december) in slechts zes uur uitgewerkt worden. Dit is inclusief het maken van een presentatie. De studenten kunnen in dit tijdsbestek bellen met Ronald van Bruchem (Manager Business Development Thomas Cook), Daniel Bogaards (Manager Customer Experience Thomas Cook) en Toon Kessen (Manager Ancillary Thomas Cook) voor informatie en input. “Dit wordt volgens mij een gruwelijk spannende en dynamische bootcamp en we kijken echt uit naar de creatieve oplossingen van de Tio studenten waar Thomas Cook mee aan de slag kan, aldus Ronald van Bruchem ”Het concept van een ‘innovatieve snelkookpan’ gedreven door jonge, frisse ideeën van aanstormend talent vind ik geweldig. Omdat de cases zo relevant zijn en zich bevinden in het hart van de strategie, is de betrokkenheid en aandacht groot”. Ook Vincent Thamm van Schiphol Group staat tot hun beschikking voor telefonische vragen.

In een presentatie op 5 december van exact tien minuten moeten de aankomende toerismeprofessionals de jury overtuigen met hun resultaat. De jury bestaat uit professionals van Thomas Cook, ANVR en docenten van Tio. De jury bepaalt wie de case het beste heeft uitgewerkt en dit team krijgt de kans om dit concept samen met Thomas Cook op het kantoor in Hoofddorp uit te werken en te kijken naar de haalbaarheid in de praktijk.

Meer info via deze link.

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Thomas Cook webinar gemist? Bekijk deze hier terug!

Volgende bericht

Erik van der Waard (Internoord) koopt TravelNoord B.V.

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."