“Met PakketFinder willen we ervoor zorgen dat die omzet niet helemaal verdwijnt, want we denken dat een deel van de agenten heel erg gaat sturen op niet risicodragende omzet. Veel van onze touroperators zullen profiteren van de nieuwe richtlijn en heel hard groeien, maar wij willen ook zelf een klein stukje van die taart door middel van PakketFinder. Uiteindelijk maakt het mij niet uit of onze omzet binnenkomt via touroperators of rechtstreeks via ons”, zo laat Jeroen Martron (CEO Airtrade) weten over de dynamic packaging tool PakketFinder die Airtrade in juni zal lanceren.

PakketFinder (waarbij pakketten worden aangeboden onder SGRZ-dekking, red.) wordt geïntroduceerd naast FareFinder, waarmee Airtrade Travel Packager vervangt. “We zijn nu met reisbureaus aan het testen in een bèta omgeving en wij verwachten dat wij vanaf april gaan uitrollen. Er is een compleet nieuw platform gebouwd met de nieuwste technologie. Aan de voorkant wordt Angler 2 gebruikt, waardoor het ook voor mobiele applicatie geschikt is en je op telefoon en tablet kan boeken. Het is een heel nieuw en mooi product met een geoptimaliseerd aanbod waarmee we touroperators en reisagent volledig ontzorgen. Aan FareFinder zullen we ook iedere twee weken een nieuwe feature toevoegen.”

Over het 25-jarig bestaan van Airtrade Toerbusiness en de relatie met de retail laat Martron weten: “De relatie wordt steeds sterker en dieper, omdat de wederzijdse afhankelijkheid steeds groter wordt. We zijn inderdaad niet de enige partij en ik zou bijna zeggen ‘gelukkig niet’, want de concurrentie houdt ons scherp. Afgezien van het zakelijke zitten wij ook heel erg op de relatie. Ik zou zowel binnen als buiten de reisbranche geen joint-venture kunnen noemen die zolang en zo succesvol is als deze. Dat gaan we goed vieren.” Lees hieronder het volledig interview in TravelPro #8 die vandaag is verschenen.