Vanaf 23 mei 2018 ondersteunt Transavia (contactloos) pinnen aan boord en is daarmee de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die dit aanbiedt. Transavia biedt op al zijn vluchten een uitgebreid assortiment eten, drinken en non-food producten. Tot op heden was het al mogelijk deze producten middels kaartbetaling aan te schaffen, dit kon echter alleen met een creditcard.

“Nederland is een land waar veel gebruik gemaakt wordt van pinbetalingen en sinds de introductie van contactloos betalen neemt dit alleen maar toe. Als luchtvaartmaatschappij willen we onze passagiers dan ook graag dit gemak bieden. Wij zijn er trots op dit als eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij te kunnen doen”, aldus Annemarie Hoogeveen, hoofd Cabine bij Transavia.

Vanaf 23 mei is elk toestel van Transavia uitgerust met apparatuur die pinnen ondersteunt. Met dit nieuwe betaalsysteem is Transavia klaar voor de toekomst; naast het (contactloos) pinnen is het ook mogelijk te betalen met een smartphone of smartwatch. De ontwikkeling en introductie van dit nieuwe betaalsysteem is in samenwerking gegaan met partner Tre3.