Het hoofdkantoor van TUI in Rijswijk was woensdag het decor van de succesvolle kick-off van het TUI & Friends Event. Gedurende drie dagen worden in totaal bijna 650 agenten van de TUI shops en TUI at Home verwacht.

Na de kick-off van woensdag zijn er ook donderdag en vrijdag nog bijeenkomsten, eveneens  in het hoofdkantoor in Rijswijk.
Of zoals general manager Arjan Kers het stelde: ‘We spelen een thuiswedstrijd.’

De agenten konden in groepjes langs presentaties van circa 30 partners en tevens plenaire sessies bijwonen van de Jong Intra Vakanties, Silverjet en Disney. Voor een Italiaans hapje eten was gezorgd. Voor de deur stonden twee foodtrucks die pasta en pizza serveerden. Een drankje en een afsluitende prijsvraag maakten het event compleet.

Met het event wil TUI de eigen agenten nader kennis laten maken met het product van de 50 partners waarmee wordt samengewerkt. Voorheen verkochten de reisbureaus en ZRA’s van TUI vooral het aanbod van TUI zelf en werd product van derden verkocht wanneer dat aanvullend op het eigen aanbod was.
TUI heeft de deuren echter meer geopend voor derden leveranciers, zegt Suzanne Goossen, Head of Retail van TUI Nederland. Hiermee zoekt TUI verbreding en verrijking van het aanbod.