TUI heeft vrijdagavond zijn nieuwe reisbureau in Laren officieel geopend. Met de nieuwe shop, die modulair is ingericht, wil TUI klantgerichter werken en de drempel voor klanten verlagen om binnen te komen.

De winkel werd geopend Suzanne Goossen (Head of Retail van TUI), regiomanager Antonette Kooijman en de Larense wethouder Flip de Groot (Economische Zaken, D66).
Veel branchegenoten kwamen langs om te feliciteren. Zij werden verwelkomd met een hapje en een drankje.

Uit onderzoek van TUI blijkt dat veel klanten de bestaande winkels wat zakelijk vinden, zegt Suzanne Goossen.
Ook voelen sommige klanten de dwang om meteen een transactie te moeten doen, ofwel een reis te boeken, terwijl zij zich soms gewoon alleen maar willen oriënteren.

De nieuwe shop in Laren speelt daar op in met een modulaire inrichting. Het nieuwe reisbureau bevat diverse balieconcepten in één winkel. Zo is er een koffiehoek met makkelijke banken voor klanten die zich willen oriënteren, twee balies in ‘huisjes’ voor klanten die meteen willen boeken, een hoge balie (‘bar’) met groot tv-scherm en een afgeschermde hoek voor groepen.

Dat betekent ook dat de reisadviseurs geen vaste werkplek hebben, maar afhankelijk van de wensen en verwachtingen van de klant met hun laptop een plek kiezen om de klant te woord te staan.

De nieuwe winkel bevindt zich op een A-locatie in de belangrijkste winkelstraat van Laren, vlak naast een grote parkeerplaats en met voldoende andere publiekstrekkers in de buurt, zoals een Albert Heijn en een winkel van Rituals.

Dit soort aspecten zijn belangrijke voorwaarden voor de locatie van (nieuwe) TUI-shops, zegt retailbaas Suzanne Goossen.

Anders gezegd: TUI zit met zijn shops liever op een goed bereikbare locatie in een middelgrote gemeente, inclusief voldoende parkeergelegenheid en andere winkels die veel publiek trekken, dan op een plek in het centrum van een grote stad die moeilijk bereikbaar is en waar parkeren lastig is.
In die zin is de shop in Laren een nieuwe standaard en uitgangspunt voor toekomstige reisbureaus of bestaande shops die vernieuwing behoeven.

De opening van de nieuwe shop was vrijdag voor 17.00 uur afgerond, zodat bezoekers konden kijken naar de WK-wedstrijd Nederland – Ecuador.

Foto: Regiomanager Antonette Kooijman en Suzanne Goossen (Head of Retail van TUI).