TUI Group hield de afgelopen weken een tweetal partner events in Turkije, waarbij alle general managers van de individuele TUI-landen aanwezig waren. Tijdens de bijeenkomsten in Antalya en Dalaman werd het belang van de samenwerking met de Turkse partners benadrukt en verblijdde de TUI top de hoteliers met mooie groeicijfers.

TUI Group verwacht vanuit alle landen tezamen deze zomer meer dan 2,2 miljoen reizigers te brengen naar de regio’s Antalya, Dalaman, Bodrum en Izmir. Het aanbod aan accommodaties groeide met 40%. TUI heeft een langjarige en goede relatie met hoteliers en leveranciers in Turkije en brengt al meer dan 35 jaar vakantiegangers naar het land. De bestemming blijft jaar na jaar aandeel winnen en TUI verwacht voor het komende seizoen een recordaantal reizigers. In de plannen van TUI wordt voor 2024 een uitbreiding van het aanbod tot 20% verwacht. Momenteel biedt TUI Group al meer dan 1.500 hotels en resorts in Turkije.

“We zijn verheugd om terug te zijn en de langdurige samenwerking die we hebben met onze hotelpartners voort te zetten. Turkije is een heel belangrijke bestemming voor al onze markten, we kijken uit naar een aanzienlijke groei van ons vakantieaanbod dit jaar”, zei David Burling, CEO Markets & Airlines TUI Group, na een ontmoeting met meer dan 500 hoteliers in Antalya en vervolgens Dalaman. David Burling werd vergezeld door Helen Caron, TUI Group’s Product & Purchasing Director en de Managing Directors van de verschillende landen, waaronder Arjan Kers van TUI Nederland.

Arjan Kers: “Turkije is een belangrijke en geliefde bestemming voor de Nederlandse vakantieganger. Nederland stond in grootte eerder op de vijfde plaats als belangrijkste markt voor Turkije. Wij waren in Nederland hard op weg weer terug te komen op een niveau van vóór corona, maar de aardbeving had ook invloed op de boekingscijfers. In 2024 verwachten we weer op pre-coronaniveau te zitten.”