“De toekomstige fusie van Corendon en Sunweb voelt aan als een natuurlijke en logische stap. Het combineren van beide bedrijven zal een mooi avontuur worden”, aldus Steven van der Heijden (CEO Corendon Holiday Group) over de vandaag aangekondigde overname van Corendon door Triton via de Sunweb Group.

“We zijn erg blij dat we Triton en Sunweb kunnen verwelkomen in ons bedrijf. Triton heeft in de afgelopen jaren veel kennis verworven over de Nederlandse en Europese reisbranche en we zijn er trots op dat ze onze meerderheidsaandeelhouder worden. Sunweb heeft zich ontwikkeld van een Nederlands reisbedrijf naar een internationale speler, met een sterk productportfolio op het gebied van zonvakanties en wintersport. Gecombineerd met het sterke zonproduct van Corendon en de eigen Corendon airline, creëert dit een krachtig fundament voor duurzame groei”, aldus Van der Heijden, die sinds september 2014 de stap van TUI naar Corendon maakte en als CEO leiding geeft.

Met een omzet van € 515 miljoen in 2018 en circa 450 collega’s, verzorgt Corendon jaarlijks met veel plezier de vakanties voor ruim 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De verkoop van Corendon aan Triton betreft de Corendon touroperating activiteiten in Nederland en België, de backoffice afdelingen in Turkije en Corendon Dutch Airlines. Onder de verkoop vallen ook de merken Karin’s Choice, Maris Life, Stip Reizen en GOfun. De airlines in Turkije en Malta en de hotels van Corendon Hotels & Resorts zijn geen onderdeel van de verkoop