Elf onafhankelijke en zelfstandige reisondernemers hebben dit jaar het initiatief genomen om nauwer te gaan samen werken.

De samenwerking heeft als doelstelling gezamenlijk te opereren op die gebieden en producten waar dit voor de leden voordelen biedt. Dit heeft geleid tot de oprichting van de Coöperatie Travelizi U.A.. “Deze ontzorgt de leden reisbureaus en ZRA’s op alle gebieden van A-Z, waarbij de keuze vrij staat welke items worden afgenomen. Ook heeft elk lid zijn eigen homepage op de centrale website. Voor de inkoop van toeristische aanbieders zijn de leden aandeelhouder van de DTA (Dutch Travel Alliance).”

Identiteit en huisstijl

Om de eigen identiteit van lokaal ondernemerschap te versterken, is een nieuw concept tot stand gekomen waar de lokale naamgeving centraal staat. Hiermee willen de leden zich strategisch sterker positioneren en het complete persoonlijke ontzorgtraject hierbij benadrukken. Een nieuwe huisstijl met moderne kleuren en beeldmerken is hiervoor beschikbaar. Elke ondernemer heeft een andere naam en dito logo en toch is door de opzet en kleurstelling de samenwerking herkenbaar. Voor drukwerk, kofferlabels, giveaways e.d. worden de nieuwe beeldmerken van [Time to Travel] en [Just for you] gebruikt. De consumenten tools als website en app zijn gelabeld met ‘Travelizi’, waar ook andere gezamenlijke activiteiten onder zullen vallen.

Persoonlijk

Om het klantgevoel van ‘persoonlijk’ te versterken is de nieuwe naam ‘TravelBy’ geïntroduceerd. Reisbureaus en zelfstandige reisadviseurs maken gebruik van deze merknaam om hier de eigen persoonsnaam aan toe te voegen. Bijvoorbeeld ‘TravelBy Minet’ of ‘TravelBy Marijke’.

Ondernemingen

Ondernemingen die zijn aangesloten zijn onder meer ’t Woerkums Reisbureau, Reisbureau Traveleasy Geldrop, Reisbureau Baarle Nassau, Reisbureau ’t Gooi, Reisbureau Lanting, TravelBy Roessink, Reisbureau Oud-Beijerland, Bolderman reisburo’s, Reisstudio Trips, TravelBy Marijke, Travelizi Haelen en zestien ZRA’s onder de naam ‘TravelBy’