Holiday Extras zoekt Retail Development Manager

Team: Partnerships

Rapporteert aan: National Retail Manager

Doel van de functie:

Als Retail Development Manager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de HX Retail-activiteiten via fysieke reisbureaus. Je bouwt en onderhoudt sterke, langdurige relaties en benut groeikansen om het bedrijf verder te ontwikkelen.

Belanghebbenden/Klanten:

Reisbureaus op de winkelstraat en belangrijke zakelijke partners op hoofdkantoorniveau.

Ervaring:

Minimaal 3 jaar ervaring in de reisbranche in een vergelijkbare buitendienstfunctie (“on the road”).

Uitvoering van de rol

Resultaatgerichtheid – Wat levert deze functie op?

  • Herkent commerciële kansen en weet deze succesvol om te zetten in groei bij bestaande accounts.
  • Heeft goed inzicht in de markt, herkent trends en speelt hierop in om voordeel te behalen.
  • Analyseert verkoopgegevens en onderneemt op basis daarvan actie, op basis van feedback of beschikbare data.
  • Lost zelfstandig problemen op en toont
  • Is creatief in het ontwikkelen van nieuwe initiatieven, incentives en
  • Neemt verantwoordelijkheid voor zijn/haar regio en heeft hier diepgaande kennis

Zelfstandigheid en Snelheid – Hoe autonoom is deze functie?

  • Plant zelfstandig de jaarlijkse marketingactiviteiten voor eigen regio en
  • Initieert en begeleidt regionale en nationale
  • Stelt eigen werkschema’s op en voert deze uit zonder veel sturing van de
  • Werkt toe naar het doel: 1 HX-boeking op elke 4
  • Bouwt een persoonlijk merk binnen de branche via sociale media. Regelmatige posts en pakkende videocontent zijn essentieel om zichtbaarheid en invloed te
  • Ondersteunt de uitvoering van themacampagnes die educatie, motivatie en ondersteuning van reisagenten stimuleren (denk aan concepten zoals “Making Moments Matter”, zonder deze expliciet te noemen). Deze thema’s vormen de basis voor presentaties, winkelbezoeken en het jaarlijkse narratief.

Kennis – Welke unieke vaardigheden vereist deze functie?

  • Wordt erkend als expert binnen de eigen regio, zowel intern als
  • Weet reisagenten te motiveren en te inspireren, in kleine en grote
  • Beschikt over uitstekende presentatievaardigheden en brengt energie in elke
  • Is gemotiveerd om data te analyseren om groeikansen te ontdekken en acties te
  • Kan prestatieverslagen opstellen voor partners met focus op
  • Begrijpt klantdoelgroepen en weet aanbiedingen te personaliseren om winst te
  • Heeft sterke cijfermatige vaardigheden en een goed begrip van budgetten, KPI’s en commerciële prognoses.
  • Communiceert data helder en beknopt, zowel intern als richting
  • Heeft uitstekende kennis van de producten en technologie van Holiday
  • Begrijpt de technische bedrijfsregels en kan deze effectief overbrengen op

Relaties – Hoe werkt deze functie samen met anderen?

  • Begrijpt de doelstellingen van partners en ontwikkelt een plan om deze te realiseren, in lijn met de doelstellingen van Holiday
  • Past communicatiestijl aan op basis van situatie en
  • Werkt integer en bouwt vertrouwen op voor langdurige en effectieve
  • Heeft een oplossingsgerichte instelling en een flexibele werkhouding richting interne teams.
  • Is sterk in netwerken en zorgt dat partners zich gewaardeerd en goed ondersteund voelen bij gezamenlijke evenementen.

Deel deze vacature

Populair

1

Djoser zoekt Airline specialist

2

Holiday Extras zoekt Retail Development Manager

Jouw vacature hier?

Via TravelPro print & online bereikt uw vacature de gehele reisbranche!

Inschrijven nieuwsbrief

Agenda

7 feb 2026

Vakantie Festival (Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch)

6 feb 2026

Vakantie Festival (Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch)

5 feb 2026

Vakantie Festival (Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch)

26 jan 2025

Vakantie Expo Antwerpen

25 jan 2025

Vakantie Expo Antwerpen

Beluister onze podcast