AppNieuwsPush notificatie

Cheaptickets.nl en Booking.com gaan samenwerken

Cheaptickets.nl en Booking.com gaan vanaf heden samenwerken. CheapTickets zal voortaan ook het assortiment van Booking.com aanbieden. Selma Nederhoed, woordvoerder van moederbedrijf Travix, zegt tegen TravelPro: “Het is een samenwerking en geen fusie zoals een dagblad suggereerde. CheapTickets gaat een partnership met Booking.com aan. Het aanbod staat nu online.”

“Er was vanuit de consument vraag naar hotels en dan ga je op zoek naar een partner en die hebben we gevonden in Booking.com”, aldus Nederhoed.

© 2014, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

4 Reacties

  1. 21 mei 2014 at 14:02

    Alles lijkt erop dat de samenwerking niet verder gaat dan het opnemen van een frame naar booking.com op de site van cheaptickets.nl Dit heeft bijna elke reisorganisatie die hotels in het aanbod. Bovendien kan ook elke reisorganisatie dit frame opnemen op de site. Als het alleen daarom gaat snap ik ook de nieuwswaarde niet zo.

    Wij hebben in het verleden een interface gebouwd op de XML implementatie en de boekingsinterface van Booking.com. Met de XML oplossing zou Cheaptickets het Booking.com product helemaal naar eigen wens kunnen implementeren binnen de site. De keuze voor een xml integratie had ik persoonlijk voor Travix een mooiere oplossing gevonden.

  2. Wichert Jan
    20 mei 2014 at 12:07

    Welke reden is er voor een klant om via de Nederlandse Cheaptickets site een overduidelijke hotelboeking bij Booking te maken? De gekozen opzet en co-branding leidt voor Booking tot extra (gratis) promotie en nieuwe klanten, die bij een volgende hotelboeking rechttreeks bij Booking aankloppen via app of website. Er is voor de Cheapticket klant geen enkel assortiment-, prijs- of servicevoordeel t.o.v. direct zakendoen met Booking. Zo haal je mogelijk het paard van Troje binnen. Eigen – niet zo moeilijk te realiseren – multi vendor geassembleerde hotelboeking site (zonder complexe directe inkoop,) leidt via yieldmanagement tot veel betere keuzes en deals voor de klant, veelal meer profit en daarmee meer succes. Voorbeelden te over buiten Nederland. Duidelijk dat Travix haar groei-ambities bijgesteld heeft.

  3. Michael Verdouw
    20 mei 2014 at 10:41

    Niets nieuws onder de zon. Blijkbaar hebben ze elkaar resultaat technisch nodig, net als VX en D-R.
    Vlucht en hotel samen voegen……….nogmaals, niets nieuws, doen wij al 20 jaar.

  4. Jan Dael
    20 mei 2014 at 10:05

    Had Travix niet voor veel te veel geld Easytobook gekocht een paar jaar geleden om juist dit te gaan doen? Waarom is Booking dan beter dan Easytobook? Anders hoef je daar geen samenwerking mee te aan te gaan toch?

Vorige bericht

Vueling viert tiende verjaardag

Volgende bericht

Vooralsnog geen negatief reisadvies Thailand

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."