Nieuws

KLM introduceert Augmented Reality bij handbagagecheck

Vanaf vandaag is het voor passagiers met een telefooncamera heel eenvoudig om te zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe service maakt KLM gebruik van Augmented Reality.

KLM’s Augmented Reality (AR) handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele KLM-koffer, die aangeeft wat de toegestane afmetingen zijn voor handbagage aan boord. AR technologie maakt het mogelijk dat een virtueel beeld in de realiteit wordt geplaatst en interactief kan worden gebruikt. Hierdoor kan een passagier thuis op eenvoudige wijze controleren of zijn handbagage de juiste maten heeft. De handbagagecheck is beschikbaar in de KLM app voor iOS-gebruikers die een KLM-vlucht hebben geboekt.

In de KLM App wordt gebruik gemaakt van de AR-technologie van Apple. KLM behoort tot de kopgroep van bedrijven die de Augmentend Reality-technologie van Apple inzet voor serviceverlening aan haar klanten in de KLM App. KLM blijft de service in de komende tijd doorontwikkelen en verbeteren, zodat deze meegroeit met de nieuwste AR-mogelijkheden.

Deze handige, nieuwe service volgt op andere succesvolle KLM AR-initiatieven, zoals de 360◦-weergave van een Dreamliner-vliegtuig in de KLM App. De KLM Huisjesapp is ook live met een nieuwe AR-toepassing. Met iOS11 is het vanaf nu mogelijk om het verhaal van Anthony Fokker’s Huisje 98 via Augmented Reality te ervaren! Klik op het blauwe vliegtuigicoontje en vlieg mee in een realiteit met verschillende Fokker-vliegtuigmodellen.

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

1 Comment

  1. […] aan kansen, die KLM in het belang van haar passagiers graag benut. Na de recente lancering van de AR-handbagagecheck in de KLM-app en in KLM op Messenger, is Tune into your Travel een volgende stap in het AR-aanbod […]

Vorige bericht

Passagiersterminal Lelystad Airport opgeleverd

Volgende bericht

"Bezopen dat een reactie op een klacht vaak zo lang duurt"

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.