Nieuws

OAD vs. Rabobank: Geheugenverlies, rekenles en onbegrip

Op maandag 20 mei 2019 eiste de familie Ter Haar in de rechtbank in Utrecht een schadeloosstelling van €67 miljoen van de Rabobank. TravelPro was aanwezig en deed live verslag vanuit de rechtszaal.

Misschien wel de belangrijkste vraag die werd gesteld was: Waarom de Rabobank destijds OAD niet langer de tijd gaf om de onderhandeling af te ronden en een deal met investeerders te kunnen voltooien? Zoals tijdens de zitting bleek, na doorvragen van de rechters, was er een krediet van €7 miljoen nodig om die twee weken te overbruggen. Waarom de bank OAD niet die tijd gunde blijft gissen. Tegenover die €7 miljoen stond, zoals nu bekend, €24 miljoen aan zekerheden.

Er is dus onbegrip over hoe dit heeft kunnen gebeuren. De aanwezige heren van de Rabobank konden zich eerst geen telefoongesprek herinneren waarin om uitstel werd gevraagd, maar na doorvragen van de rechters kwam het geheugen deels terug en werd duidelijk wie, wanneer met elkaar gesproken had. Al zes jaar geven de voormalig aandeelhouders van de reisorganisatie en de Rabobank elkaar de schuld. “Als de Rabobank zich er niet mee had bemoeid, dan had het bedrijf nog steeds bestaan”, stelde de advocaten van OAD tijdens de zitting.

Lees meer in TravelPro 22 die vandaag op de mat ligt.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

3 Reacties

  1. Jan vd bos
    15 juni 2019 at 10:34 — Beantwoorden

    En wat als er hier iets uitkomt, schadeloosstelling, worden dan de ontslagen werknemers ook vergoed? Zou wel terecht zijn, van de een op de andere dag zonder werk zitten is geen pretje .

  2. […] wel de belangrijkste vraag die werd gesteld tijden de rechtszaak was: Waarom de Rabobank destijds OAD niet langer de tijd gaf om de onderhandeling af te ronden en […]

  3. […] wel de belangrijkste vraag die werd gesteld tijden de rechtszaak was: Waarom de Rabobank destijds OAD niet langer de tijd gaf om de onderhandeling af te ronden en […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Sunair pakt weer groots uit met de Summer Cities en BBQ

Volgende bericht

KLM verlengt sponsorcontract met Dam tot Damloop

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.