De SGR heeft vanochtend, 24 september 2019, de reisagenteninstructie per mail verstrekt aan alle SGR-deelnemers omtrent het financieel onvermogen van Thomas Cook.

Voor alle SGR-deelnemers geldt: Indien een directe boeker van een nog niet aangevangen Neckermann reis geboekt bij Neckermann.nl je vraagt om te helpen, dan mag je de schade ook met SGR afwikkelen en voor deze boeker een nieuwe reis boeken onder verrekening van de aanspraak op SGR. De procedure hiervoor zal zo snel mogelijk op www.sgr.nl worden gepubliceerd. Let op: dit geldt alleen voor boekingen via Neckermann.nl die niet bij Expedia zijn ondergebracht. Ook mag je op deze manier geen reizigers van de buitenlandse onderdelen van Thomas Cook, bijvoorbeeld Thomas Cook België, helpen. Boekingen gemaakt bij buitenlandse Thomas Cook entiteiten zoals België, Duitsland en de UK vallen onder de garantieregeling van dat land.

Retailers
Reizigers die bij je hebben geboekt hebben recht op hulp en bijstand. Help dus de reizigers waar je kunt. SGR of SGRZ vergoeden achteraf de kosten van een aanpassing van een reis geboekt bij Thomas Cook of de eventuele repatriëringskosten in overeenstemming met de garantieregeling van SGR of SGRZ (retaildekking).

Houd daarbij rekening met het volgende: Reisagenteninstructie SGR inzake Thomas Cook