De Nederlandse airport taxi service Tinker lijkt flink in de problemen te zitten. Op haar website meldt het bedrijf dat het door een technische fout niet mogelijk is om een TinkerTransfer te boeken. Het bedrijf werkt veel samen met diverse bedrijven in de reissector en is actief op diverse airports in Europa.

Wie belt met het kantoor krijgt het bericht ‘Excuses voor het ongemak! Door de huidige omstandigheden kunnen we tot onze spijt geen taxiritten uitvoeren of aannemen. Indien u reeds een taxirit bij ons heeft geboekt verzoeken wij u uw vervoer van of naar de luchthaven op een andere manier te regelen. Wij betreuren de situatie enorm.’ Een van de Tinker-medewerkers die TravelPro wist te bereiken, liet weten niet veel van de situatie af te weten en af te wachten wat er zou gebeuren.”

Diverse websites melden dat Tinker nog veel geld moet betalen aan onder meer (zo’n 600) taxibedrijven. Er zou ook een onderzoek komen door een onafhankelijke commissie naar de bedrijfsvoering van Tinker, dat overigens niet failliet is verklaard. Er zouden nog betrokkenen zijn die het bedrijf proberen te redden. Onderzoekers hebben schuldeisers gevraag hun vorderingen te bevriezen tot de onderzoekscommissie het onderzoek heeft afgerond dat op 10 mei van start gaat, zo meldt taxipro.nl.

Tinker werd op 28 november 2012 opgericht met het doel om reizen voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf begon in een kantoor van drie bij twee meter met een zelfgemaakte website. Het bedrijf meldt op haar website nog ‘marktleider in Nederland en België’ te zijn en ‘bovendien hard op weg te zijn om de rest van de wereld te veroveren’. Sinds de oprichting was Tinker bezig met het creëren van een netwerk dat reizen efficiënt en betaalbaar maakt. ‘Inmiddels werken we met meer dan 50 collega’s samen om dit doel te bereiken en hebben al meer dan 1.000.000 reizigers gebruik gemaakt van onze service’, zo meldt de website.