TUI heeft een nieuwe productlijn gelanceerd onder de naam ‘TUI Exclusive’. Daarmee wil de touroperator het luxe segment van de markt gaan aanspreken. “Het idee is dat de klant binnen enkele stappen, toegang heeft tot alle mogelijke premium services en daarmee een TUI Exclusive reiziger wordt”, laat Suzanne Goossen (Manager Business Development & Innovation TUI) aan TravelPro weten.

“Het is een doelgroep die behoefte heeft aan luxe, maar niet continu allerlei keuzes wil hebben, en ontzorgd wil worden. Daarom pre-packagen wij alvast voor deze klant, zodat alle extra’s zoals premium services direct inclusief zijn. Je kunt dan denken aan zaken als priority boarding, extra bagage, gebruik van een lounge tot aan een directe transfer naar de accommodatie en waar nodig een late check-out in het hotel. Al deze accommodaties, inclusief de volledige pakketten, vallen onder commissiebox A. Dat betekent dat deze categorie in één klap behoorlijk gaat groeien, waarbij wij een hele interessante en nieuwe doelgroep kunnen aanspreken met een toegevoegde waarde voor TUI. Het is een interessant product met veel gevraagde services inclusief, waardoor wij sterk geloven dat dit erg interessant is voor de retail.”

In mei dit jaar werd al TUI Small & Friendly geïntroduceerd. Daarmee biedt TUI accommodaties die kleinschalig en authentiek zijn en waarbij de touroperator op zoek is gegaan naar ‘couleur locale’.