De eerste TUI Magic Life in Italië, TUI Magic Life Calabria, is afgelopen weekend officieel geopend. Onlangs werden er ook al TUI Magic Life clubs geopend in Tunesië en Turkije. Met de derde nieuwe club breidt het all-inclusive clubmerk van TUI Group zijn portfolio uit van dertien naar zestien clubs in zes landen. Het aantal TUI-hotels in Italië is gegroeid tot dertien hotels.

De 4-sterren club heeft 641 kamers, drie zwembaden (Relax, Activiteit en Privé-lodge voor 16+ personen), Splashworld (waterpark met kinderbad en glijbanen) en een MAGIC Kids Club voor vier verschillende leeftijdsgroepen. “2019 is een belangrijk jaar voor de TUI Group op het gebied van hotelopeningen. Door de uitbreiding van het aantal eigen hotelmerken en -concepten vergroten we de zichtbaarheid en versterken we onze positie”, aldus Sebastian Ebel (lid van de raad van bestuur van de TUI Group), verantwoordelijk voor Hotels & Resorts.

TUI Magic Life Managing Director Andreas Pospiech zei tijdens de openingsceremonie: “Vandaag vieren we niet alleen het debuut van ons clubmerk in Italië, maar ook een mijlpaal in onze groeistrategie. Binnen een paar dagen hebben onze collega’s maar liefst drie nieuwe TUI Magic Life clubs in verschillende landen geopend. We zijn zeer goed gepositioneerd en klaar voor verdere groei met ons uitgebreide all-inclusive portfolio.”.

Bij de aankondiging van TUI Magic Life Calabria, in april van 2018, liet Pospiech al weten: “Met TUI Magic Life Calabria nemen we een element van de Italiaanse strandcultuur in ons portfolio op. De royale sportfaciliteiten van de resorts bieden ideale omstandigheden om ons all-in concept uit te breiden met tal van activiteiten in Zuid-Italië.”

In de afgelopen maanden is het bestaande resort volledig in de stijl van TUI Magic Life gebracht. Nadat de club haar eerste gasten al in mei had verwelkomd, vond afgelopen weekend de officiële opening plaats met een symbolische ‘vuurdoop’ waar genodigden uit de reisbranche, lokale politici, internationale distributiepartners en persvertegenwoordigers, alsmede ongeveer 1.000 clubgasten bij aanwezig waren.

Met name sportliefhebbers zullen worden aangetrokken door het uitgebreide fietsprogramma, twaalf tennis- en vier volleybalvelden en een mogelijkheid tot watersport. De club richt zich zowel op gezinnen als op koppels. Terwijl kinderen kunnen spelen in de Splashworld, een zwemparadijs, kunnen volwassenen ontspannen in de exclusief te boeken prive Lodge (alleen volwassenen +16). TUI Magic Life Calabria heeft toegang tot het lange zandstrand via een natuurlijk dennenbos

TUI Group breidt de portfolio’s van haar eigen hotelmerken voortdurend uit. Alleen al in de zomer van 2019 opent het meer dan twintig nieuwe hotels in elf landen in Europa, Afrika en Azië. Het all-inclusive clubmerk zal ook blijven groeien. In de winter van 2021/22 wordt in Kaapverdië een nieuwe TUI Magic Life club gebouwd. Het merk zal ook haar debuut maken in op het eiland Boa Vista.

Begin maart liet TUI nog weten dat TUI Blue het wereldwijde ‘flagship’ hotelmerk van de TUI Group wordt. Het aantal hotels zal groeien van de huidige tien naar ongeveer 100 hotels in 2020. De andere hotelmerken en -concepten van TUI worden hierdoor niet geraakt. Naast TUI Blue zal de groeistrategie van TUI Group zich blijven richten op het bekende RIU-merk, de twee clubmerken Robinson en TUI Magic Life en de 5-sterrenresorts onder de naam TUI Sensatori.