Over een paar weken viert Oad Bus zijn 1-jarig bestaan. “Natuurlijk waren de eerste maanden na de doorstart hectisch, we hebben heel hard moeten werken om te komen waar we nu staan”, aldus Ton Hendriksen (Commercieel Manager bij Oad) tegenover TravelPro. “En we kunnen zeggen dat we nieuw elan in de branche hebben gebracht.”
Een hartreanimatie, zo noemt Hendriksen de eerste weken na de doorstart van Oad Bus. Hendriksen: “Alle ‘aders’ waren doorgeknipt, zoals ons lidmaatschap bij de SGR, ANVR en KNV (Koninklijk Nederlands Vervoer) en ook die van de bijbehorende verzekeringen die je als bustouroperator moet hebben. Daarnaast moest de nauwe band met hoteliers en retail weer worden aangehaald. We moesten ons terugknokken en bewijzen.”
Ruim 60% van de Oad-producten wordt via het retailkanaal verkocht. De touroperator uit Goor moest ook daar laten zien dat ze weer helemaal terug zijn. “Na de doorstart hebben we een communicatieprogramma opgesteld en zijn we het land doorgegaan. Je wordt niet meteen door iedereen met open armen ontvangen, bij sommige winkels moesten we ons echt bewijzen, maar door allerlei positieve ontwikkelingen is het vertrouwen weer helemaal terug.”
In september staat de eerste Oad-studiereis gepland die met de Disney Kidsbus naar Disneyland Paris gaat. Voor Hendriksen het paradeplaatje onder de themabussen. “Er zijn nog een aantal plekjes vrij. Reisagenten die mee willen, kunnen naar ons hoofdkantoor bellen”, aldus Hendriksen, die de toekomst van Oad rooskleurig inziet. “Over twee jaar is Oad top of mind bij de gehele retail en klant. We zijn dan toonaangevend in vernieuwing en zullen elke maand ons productaanbod verversen. Daarnaast hebben we een breder assortiment en kunnen we dynamischer opereren. Er zullen veel meer innovatieve themabussen rondrijden die ook kansen bieden aan de winkels.” Lees het volledige interview met Ton Hendriksen in TravelPro 16.