Naar aanleiding van het grote succes van The Loft en de stijgende passagierscijfers van Brussels Airlines, breidt de maatschappij haar lounge op Brussels Airport uit en verbetert het comfort voor haar businessklanten en frequent flyers nog meer. Zakenreizigers blijven een belangrijk deel uitmaken van het cliënteel van Brussels Airlines. Daarom blijft het bedrijf investeren in de hoogste standaard in hospitality.

Om de 1.500 Business Class klanten en frequent flyers die The Loft elke dag bezoeken een kwalitatieve ervaring te bieden, werkt Brussels Airlines samen met gerenommeerde partners die gedreven zijn door design, technologie en innovatie. The Loft is een uniek lounge concept in Brussels Airport, waar comfort, technologie, design en Belgitude centraal staan. Sinds de opening in oktober 2014 verwelkomde The Loft meer dan 1,5 miljoen gasten.

Vandaag verhoogt Brussels Airlines de capaciteit van ‘The Loft’ met 66%, tot een totale oppervlakte van 2040m². Deze uitbreiding maakt het mogelijk om 500 reizigers te verwelkomen. Naast meer fysieke ruimte biedt de vernieuwde Loft ook nieuwe innovatieve belevingen aan, dankzij het partnership tussen Brussels Airlines en kwaliteitsmerken Lexus, Miele, Grohe, Corian en Dyson, die allen expert zijn in design, technologie en innovatie.

“Klantgerichtheid staat centraal in alles wat we doen. We zijn gekend voor onze gastvrije service en onze Belgitude, die doorheen de hele Loft gereflecteerd is. Business reizigers blijven een belangrijk deel van ons cliënteel; daarom blijven we investeren in hun comfort, door samen te werken met partners zoals Lexus, die gedreven zijn door de hoogste kwaliteitsstandaard. Met de Loft bieden we onze klanten een ideale omgeving om tegemoet te komen aan hun individuele behoeften om te relaxen, te werken of zich te vermaken”, aldus Christina Foerster, CEO Brussels Airlines.

De extra 800m² omvat een door Lexus ontworpen open ruimte die objecten van de Lexus design awards tentoonstelt om lounge gasten te laten kennismaken met de luxueuze lifestyle van het merk. De ruimte werd gecreëerd volgens de omotenashi tradities, het Japanse concept van gastvrijheid en één van de kernwaarden van Lexus. Omotenashi gaat verder dan het tegemoetkomen van iemands behoeften, het gaat erom op die behoeften te anticiperen nog voor ze ontstaan.

“Omotenashi past perfect bij het mantra van Brussels Airlines ‘We go the extra smile’. Klanten worden behandeld met de ontvangst en gastvrijheid die ze thuis zouden ervaren. Onze gasten spenderen veel tijd in de Loft, gemiddeld 74 minuten. Het is dan ook belangrijk om hen de hoogste kwaliteitsstandaard te bieden en ervoor te zorgen dat ze een inspirerende plek hebben om te relaxen of te werken voor de vlucht”, aldus Tanguy Cartuyvels, Vice President Marketing bij Brussels Airlines

De nieuwe Loft omvat ook een aparte VIP ruimte voor HON Circle members (hoogste niveau van het Miles & More loyalty programma) met een woonkamer waarin een steeds veranderende collectie van buitenlandse en Belgische kunst te zien is. Daarnaast wordt een thuisgevoel weg van huis gecreëerd in een state of the art Miele keuken en een ruim aanbod aan gastronomie met een Belgische touch.

Verder heeft de Loft ook vijf slaapkamers, waarvan het design geïnspireerd is door de nieuwe langeafstandscabine die Brussels Airlines eind dit jaar lanceert. De slaapkamers zijn gedecoreerd met Fine Art beelden, geproduceerd door cultureel ingenieursbureau Meta-Morphosis. Elk werk heeft een link met België. Een massageruimte maakt de ervaring compleet. De Panasonic relax chairs simuleren de Shiatsu behandeling die ook beschikbaar is in de zetels van de nieuws Lexus LS sedan.

Een andere nieuwe ervaring is de Grohe Spa, bestaande uit 11 badkamers met elk hun eigen instellingen aanpasbaar volgens persoonlijke voorkeur. Een stoombad, muziek en lichttherapie creëren 11 unieke sferen en spa ervaringen. De Dyson Supersonic is aanwezig in elke badkamer voor gecontroleerd en supersnel haardrogen, en zorgt er tegelijkertijd voor dat je haar gezond blijft. De reeks nieuwe belevingen in de Loft wordt afgerond door een gamekamer met een impressionante rood fluwelen pooltafel die lounge gasten laat samenkomen voor een spelletje pool.

Zowel aan boord als aan de grond wil Brussels Airlines een ambassadeur zijn voor België. Om die reden is de ‘Belgitude’ omnipresent in de Loft, wat zich vertaalt in het Art Nouveau design van de lounge, de vele historische items uit het Kuifje-universum en de gastronomie. Belgische culinaire lekkernijen worden voorzien door cateraar Newrest, terwijl het Belgische familliebedrijf Rombouts zorgt voor een dagelijkse dosis traditioneel geroosterde premium koffie. De chocolade van Neuhaus introduceert het internationale publiek van de Loft tot de heerlijke smaak van België. De bieren van AB InBev aan de Belgian Bar, waar lounge gasten hun eigen bier kunnen tappen, vervolledigen het aanbod.

Naast de eigen klanten van de maatschappij verwelkomt Brussels Airlines ook Business Class passagiers en frequent flyers van verschillende andere luchtvaartmaatschappijen in The Loft, onder meer Star Alliance carriers, maar ook niet-Star Alliance partners zoals Emirates, Etihad, Air Malta en Finnair. De vernieuwde Loft is vanaf begin juni open voor het publiek.