Nieuws

Contactloos parkeerkosten betalen via QR-code op Schiphol

Parkeerders op Schiphol kunnen nu contactloos hun parkeerkosten betalen door de QR-code op hun parkeerkaart te scannen met hun mobiele telefoon. Schiphol Parking, de officiële parking van Amsterdam Airport Schiphol, is de eerste in Nederland die haar klanten deze service aanbiedt.

Het betreft een pilot die Schiphol aanbiedt op P1 Kort Parkeren en de personeelsparkeergarage P12. De service versnelt het afrekenproces omdat parkeerders niet meer langs de parkeerautomaat hoeven maar contactloos kunnen betalen via hun eigen mobiele telefoon. Naast dat het zorgt voor gemak, hoeft de reiziger niet meer in de rij te staan voor de parkeerautomaat.

We zien dat door corona het gebruik van QR-codes een enorme vlucht heeft genomen. Een ontwikkeling waar we als Schiphol Parking graag op inspelen door onze parkeerders de mogelijkheid te bieden digitaal en dus contactloos hun parkeerkaartje te betalen. Zo dragen we bij aan een snel, veilig en gemakkelijk vervolg van je reis”, aldus Dieme Ketel (Sr. manager Parking & Mobility Services bij Amsterdam Airport Schiphol).

iDeal
Reizigers worden na het scannen van de QR-code direct naar iDeal geleid waar zij de betaling in orde kunnen maken. Er is dus geen app of registratie nodig. Na de pilotperiode evalueert Schiphol in het tweede kwartaal van 2021 de resultaten. Schiphol Parking is de officiële parking van Amsterdam Airport Schiphol en – met uitzondering van Valet Parking – de enige aanbieder van parkeerproducten op de luchthaven zélf en dichtbij bij de terminal.

© 2021, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

Vorige bericht

Airtrade introduceert zelf wijzigen van vluchten in FareFinder

Volgende bericht

Travel Counsellors worden verrast met awards

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.