Nieuws

Eurostar: nieuwe route Londen – Amsterdam populair en recordomzet

Eurostar, de hogesnelheidstreinoperator die het Verenigd Koninkrijk met het vasteland van Europa verbindt, rapporteert vandaag een recordomzet en recordaantal passagiers voor 2018. Deze resultaten worden ondersteund door een krachtige zakenreismarkt, veel reizigers uit de VS en de lancering van de nieuwe, directe route van Eurostar van Londen naar Amsterdam.

Het vrijetijdsverkeer werd vorig jaar gestimuleerd door het succes van de nieuwe route van Eurostar tussen Londen en Amsterdam. De hogesnelheidstreinverbinding tussen Londen en Nederland, die volgende maand haar eerste verjaardag viert, heeft sinds de lancering in april 2018 meer dan een kwart miljoen passagiers vervoerd. In april 2018 lanceerde Eurostar ook tickets met hotel.

Om aan de vraag van de consument te voldoen, biedt Eurostar nu ook tickets te koop aan voor een derde dagelijkse trein die start in juni van dit jaar met de ambitie om nog extra treinen te introduceren zodra de regeringen de grenscontroles voor het traject Amsterdam-Londen hebben ingevoerd.

“In de afgelopen 25 jaar heeft Eurostar de weg geëffend voor reizen over het Kanaal en de band tussen het Verenigd Koninkrijk en het Europese vasteland versterkt. De populariteit van onze nieuwe treinverbinding tussen Londen en Amsterdam toont de groeiende interesse van reizigers voor internationale hogesnelheidstreinen en een duurzaam alternatief voor de luchtvaart”, aldus Mike Cooper (CEO Eurostar).

Elf miljoen passagiers reisden met Eurostar in 2018, wat neerkomt op een stijging van 7% ten opzichte van 2017 en het hoogste aantal reizigers ooit in een enkel jaar (11m 2018: 10,3m 2017). Dit jaar viert Eurostar zijn 25ste verjaardag en meer dan 190 miljoen passagiers sinds de start van de treinverbinding in 1994. De omzet steeg met 12% (989 miljoen Britse pond 2018: 880 miljoen Britse pond 2017) en het bedrijf rapporteert vandaag een voorlopige niet-geauditeerde bedrijfswinst van 96.6 miljoen Britse pond in 2018.

De zakenreismarkt groeide in 2018 met 12%, een bewijs van de aanhoudende populariteit van de Business Premier-service van Eurostar, die reizigers volledige flexibiliteit biedt en de mogelijkheid om tot tien minuten voor vertrek in te checken, samen met een reeks van duurzame menuopties tijdens de reis, in samenwerking met Michelinsterrenchef Raymond Blanc.

Het aantal reizigers uit de VS dat gebruik maakt van Eurostar tijdens hun reis door Europa, nam ook toe in 2018. Het passagiersaantal uit de VS groeide jaar-op-jaar met 9%. Zij kozen duidelijk voor het comfort, de snelheid en het gemak van de hogesnelheidstrein tussen de meest iconische hoofdsteden van Europa.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Vrij Uit gaat op in Neckermann Reizen

Volgende bericht

Codeshare-overeenkomst KLM, Air France en Virgin Atlantic

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.