Nieuws

FlixBus blijft groeien: na vijf jaar meer dan 350.000 dagelijkse verbindingen

FlixBus zegt dat het, met een groei van 40% in het afgelopen jaar, is uitgegroeid tot de grootste busaanbieder ter wereld met een netwerk in 29 landen met meer dan 350.000 dagelijkse verbindingen in Europa en de Verenigde Staten.

“Hoewel de geschiedenis van FlixMobility maar vijf jaar oud is, hebben we veel mijlpalen bereikt“, zegt André Schwämmlein, oprichter en CEO van FlixMobility. “Alleen al in het afgelopen jaar hebben we onze service in de VS geïntroduceerd, zijn we begonnen met FlixTrain in Duitsland en ’s werelds eerste elektrische langeafstandsbussen in Frankrijk en Duitsland. Ook hebben we een nationaal netwerk in Polen opgezet en zijn nationale verbindingen in België en Zwitserland gestart. Tot slot hebben we een groot aantal innovaties in de bussen en treinen gelanceerd. We willen dit momentum vasthouden in 2019.”

In het bedrijfsmodel zorgt FlixMobility voor de ontwikkeling van de technologie, netwerkplanning, yield management, verkeersleiding en marketing terwijl MKB-partners verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse operatie van de bus- en treinvloot. FlixBus zet verder in op vernieuwingen in de traditionele transportsector. Alleen al in 2018 heeft FlixMobility Apple Pay, Google Pay en Google Assistant geïntegreerd en zijn er VR brillen in bussen vanaf of naar Las Vegas. Ook heeft FlixBus features gelanceerd die intern zijn ontwikkeld, zoals zitplaatsreserveringen en de ‘Where is my bus?’ live tracking.

Naast de vernieuwingen aan boord zijn ook twee nieuwe producten gestart, namelijk FlixTrain in Duitsland en de eerste elektrische langeafstandsbussen ter wereld in Frankrijk en Duitsland. Deze producten vullen het bestaande FlixBus netwerk aan en bieden nóg meer reismogelijkheden. Met betrekking tot het netwerk heeft FlixMobility grote stappen genomen in 2018. In de lente van 2018 zijn de eerste routes in het Zuidwesten van de Verenigde Staten van start gegaan. De routes naar 27 bestemmingen inclusief Los Angeles, Las Vegas, Phoenix en Tucson worden gemanaged vanuit een nieuw kantoor in Los Angeles.

Kort na de lancering werd het netwerk verdubbeld en werd er uitgebreid naar Centraal-Californië en de San Francisco Bay Area. In 2019 zal FlixBus VS verder uitbreiden naar Texas en het noordoosten van de Verenigde Staten inclusief New York, waar recentelijk een nieuw FlixBus kantoor werd geopend. In Europa werden meer bestemmingen en verbindingen toegevoegd. In de Benelux werd het netwerk verdubbeld. De eerste luchthavenbussen naar Schiphol en Brussel Zaventem zijn gestart. Ook werden nieuwe bestemmingen aan het netwerk toegevoegd. In totaal zijn er 300 nieuwe verbindingen ontstaan en hebben 30 bestaande Nederlandse haltes er nieuwe bestemmingen bijgekregen.

De snelle groei van FlixMobility is vooral te danken aan het grote and alsmaar groeiende team. Ruim 1200 medewerkers werken voor FlixBus en FlixTrain in zestien kantoren en veertien landen. Doordat Flixbus medewerkers heeft in alle landen waar het actief is, kan het bedrijf goed aan de lokale markt en de klanten behoefden voldoen. Daarnaast heeft FlixMobility ook nog 300 partners die werkgever zijn van meer dan 7000 FlixBus- en FlixTrain chauffeurs. In totaal hebben FlixMobility en partners meer dan 100 miljoen passagiers geholpen om hun bestemming te bereiken sinds de lancering van FlixBus in Duitsland in 2013.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Boekingsmonitor: terugval boekingen in december

Volgende bericht

De Jong Intra Vakanties bedankt winnaar en onthult nieuw thema

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.