Nieuws

Management buy-out Holiday Extras: geen gevolgen voor Nederland

Holiday Extras heeft de voltooiing aangekondigd van een management buy-out. “Voor Nederland en Duitsland gaat er niks veranderen”, zo laat Fieneke Bosters (Sales Manager bij Holiday Extras Nederland) weten aan TravelPro. Bosters: “Door de management buy-out gaat er extra geld geïnvesteerd worden in het verder ontwikkelen van het bedrijf, dus dat is een positieve ontwikkeling.”

Holiday Extras is bemiddelaar in lucht- en cruisehaven parkeerplaatsen, hotelovernachtingen, toegang tot lounges, verzekeringen, enzovoorts. Het Engelse bedrijf werd in 1983 opgericht door Gerry Pack als ‘Apple Booking Company’, waarop de naam in 1994 werd gewijzigd in Holiday Extras. Een kleine tien jaar later werd in Duitsland ‘ABC Holiday Plus GmbH’ opgericht, waar de Nederlandse business van het bedrijf onder valt.

Als onderdeel van de overnameovereenkomst is 55% van het eigen vermogen van de onderneming ondergebracht in een zogenaamd ‘employee benefit trust’. Er is tevens bevestigd dat 12,7% van de waarde van de onderneming zal worden afgescheiden om aan werknemers te worden uitgekeerd in het geval van een toekomstige verkoop. Door uit te breiden en overnames, waaronder de overname van Chauntry Corporation Ltd en het bekende merk Purple Parking, zal de groei van Holiday Extras nieuwe locaties in Europa omvatten en een nieuw product. Zowel de nieuwe locaties als het nieuwe product worden later dit jaar onthuld.

Matthew Pack, zoon van de oprichter, werd in 2015 CEO van de Holiday Extras Group. Naast hem bestaat het managementteam uit Simon Hagger (plaatsvervangend CEO), David Norris (COO) en Andrew Parker (CFO). In een eerste reactie op de management buy-out laat Pack weten: “Er is sprake van een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van Holiday Extra. Het biedt ons de mogelijkheid om de waarde van het bedrijf te versterken en een ontwikkelingsplan voor de komende vijf jaar op te stellen. Het ervaren managementteam van Holiday Extras en de toegewijde medewerkers zijn cruciaal voor ons toekomstige succes en ik ben dan ook blij dat we de waarde van het bedrijf met hen kunnen delen.””

Pack, oprichter van Holiday Extras, liet afgelopn zomer in een uitgebreid interview met TravelPro weten kansen genoeg te zien voor de Nederlandse markt. “Wij zijn sinds 2013 actief in Nederland en er wordt hard gewerkt om hier te groeien en een band op te bouwen met partners in Nederland. Er wordt alles aan gedaan om de service richting de reisagent te optimaliseren.” Over de management buy-out liet hij weten: “Holiday Extras is in goede handen. Het team is briljant, levendig, energiek en vooruitstrevend.”

Holiday Extras werd eind vorig jaar beschikbaar gemaakt via Qenner. Begin 2017 was het al mogelijk gemaakt om via reserveringssysteem BAS parkeerplaatsen en hotels nabij luchthavens en cruiseterminals te boeken. Holiday Extras heeft momenteel ongeveer 1.000 mensen in dienst en heeft in Europa meer dan zeven miljoen klanten.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Studiereis Sunair met Eurostar naar Londen

Volgende bericht

Foto's & video: Corendon Boeing 737 MAX 8 op Schiphol

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.