Nieuws

NDC-deal Lufthansa Group en Travix

De Lufthansa Group en Travix hebben een meerjarige overeenkomst getekend die Travix verbindt met het NDC-aanbod- en orderbeheersysteem van de Lufthansa Group. Door de deal wordt het voor Travix mogelijk de bezoekers van haar websites meer extra’s aan te bieden met betrekking tot tickets van de Lufthansa Group airlines (Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa en Swiss) en kan het de meest concurrerende tarieven (de Lufthansa Group NDC Smart Offers) aanbieden die alleen beschikbaar zijn via op NDC gebaseerde distributiekanalen.

Travix (CheapTickets.nl, Vliegwinkel.nl, BudgetAir.com, Flugladen.de en Vayama.com) en de Lufthansa Group laten weten samen te werken om op die manier in te spelen op het groeiende, dynamische online reislandschap. Dit willen beide partijen doen door middel van verbeterde technologische oplossingen. Voor klanten van Travix resulteert de samenwerking volgens beide partijen in een goedkoper vluchtaanbod en een grotere transparantie van het vluchtaanbod. Zo is het makkelijker om te zien of bagage al dan niet is inbegrepen en of er een mogelijkheid is om het ticket te wijzigen of een stoel te selecteren.

John Mangelaars, Chief Executive Officer bij Travix International BV laat weten: “Dit is een unieke kans om de distributie te moderniseren naar een klantgerichte ervaring. Travix was een belangrijke drijfveer en een voorloper om de aangepaste tariefbundels van de Lufthansa Group te tonen en de rijke inhoud ervan weer te geven. Op basis van het NDC-aanbod- en orderbeheersysteem van de Lufthansa Group zullen beide partners doorgaan met innoveren en daarmee hun leidende rol in een evoluerende markt te tonen.” De implementatie is al gestart en de eerste boekingen worden verwacht in de zomer van 2018. Heike Birlenbach (Lufthansa Group): “Met het NDC Partner Programme zetten we ook een stap voorwaarts als het gaat om de moderne airline-detailhandel-bedrijfsmodellen, door agenten de beste techniek, service, aanbiedingen en in de toekomst strategische samenwerkingscomponenten aan te bieden.” De Lufthansa Group behaalde al in 2017 het hoogste IATA NDC-certificatieniveau.

De Lufthansa Group was in de zomer van 2015 de eerste airline groep die aankondigde een extra bedrag te gaan rekenen op tickets die via distributiesystemen worden geboekt. De extra kosten bedragen € 16 per ticket. Lufthansa liet destijds weten dat het door middel van een GDS-fee de honderden miljoenen aan kosten die worden gemaakt om tickets via GDS’en beschikbaar te stellen wil indammen. De ANVR liet destijds aan TravelPro weten dat er over de toeslag grote onvrede was onder haar leden.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Spoken

Volgende bericht

Sambasso voor het eerst met roadshow het land in

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.