Nieuws

Lufthansa schopt tegen zere been GDS

Deel dit artikel

De Lufthansa Group zet vanaf september een extra bedrag op tickets die via distributiesystemen worden geboekt. De extra kosten bedragen € 16 per ticket. De luchtvaartmaatschappij wil hiermee de honderden miljoenen aan kosten die worden gemaakt om tickets via GDS’en beschikbaar te stellen, indammen. Via de site van Lufthansa en haar dochtermaatschappijen (Austrian Airlines, Brussels Airlines en Swiss) worden dezelfde tickets aangeboden, maar tegen lagere kosten. Tickets die worden geboekt via de websites, de ticketdesks en het callcenter zijn vrijgesteld van heffingskosten. Lufthansa raadt reisagenten aan om via de agentensite te boeken op die heffing te ontlopen.

Met deze beslissing schopt de Lufthansa Group tegen het zere been van onder meer Amadeus, die in een officiële mededeling laat weten: “Deze beslissing levert alleen maar nadeel op voor de reisindustrie. Als reisbureaus worden gedwongen deze maatregel te accepteren en zij hun boekingsprocedures en systemen moeten wijzigen, moeten zij die extra kosten straks ook doorberekenen aan de klant. De reisagent, de klant en de reisindustrie als geheel zijn de grote verliezers in deze.”

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

Christine Van den Winckel nieuwe marketing director Amadeus Benelux

Volgende bericht

ANVR noemt actie Lufthansa onbezonnen

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."