CoronavirusNieuws

Transavia beantwoordt veelgestelde vragen over coronavirus

Om de juiste maatregelen te nemen, werkt Transavia samen met KLM Health Services (KHS). KHS en KLM krijgen dagelijks de laatste informatie van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding, Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, Wereld Gezondheidsorganisatie en Centers for Disease Control en Prevention. Zij worden gezien als de meest betrouwbare bronnen. Daarnaast volgt de airline de ontwikkelingen van het virus via het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) en RIVM.

“Er is op dit moment geen negatief reisadvies uitgegeven door BuZa op onze bestemmingen. We passen ons vluchtschema daarom nu niet aan. We houden de situatie nauwlettend in de gaten. Als er iets verandert aan de situatie, bekijken we opnieuw ons vluchtschema. De Italiaanse overheid heeft een aantal gebieden afgesloten, maar onze bestemmingen liggen daarbuiten”, aldus Transavia.

Transavia heeft daarnaast enkele veelgestelde vragen op een rij gezet.

Mag ik kosteloos omboeken of annuleren?
“Nee, op dit moment niet. Daartoe is nu niet voldoende aanleiding. We houden de situatie nauwlettend in de gaten en als de situatie daartoe aanleiding geeft, zoals een negatief reisadvies van BuZa, dan nemen we dit opnieuw in overweging.”

Welke maatregelen nemen jullie aan boord?
“Het RIVM geeft aan dat er op dit moment geen bijzondere maatregelen nodig zijn voor de luchtvaart, personen- of goederenverkeer. Daarom nemen wij op dit moment nog geen speciale maatregelen aan boord.”

Vliegen jullie nog naar Italië?
“Voor onze bestemmingen in Italië heeft BuZa op dit moment geen negatief reisadvies uitgegeven. De Italiaanse overheid heeft een aantal gebieden afgesloten, maar onze bestemmingen vallen daarbuiten. We passen ons vluchtschema op dit moment daarom niet aan. Als er iets verandert aan de situatie, bekijken we opnieuw ons vluchtschema.”

Vliegen jullie nog naar Tenerife?
“BuZa heeft geen negatief reisadvies afgegeven voor Tenerife. We passen ons vluchtschema op dit moment daarom niet aan. Als er iets verandert aan de situatie, bekijken we opnieuw ons vluchtschema.”

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

6 Reacties

  1. Hubertus Hopmans
    25 maart 2020 at 14:51

    kan ik i.p.v. voucher ook geld terug krijgen op geannuleerde vlucht
    met boekings no KG5GWH

  2. Hubertus Hopmans
    25 maart 2020 at 14:47

    kan ik i.p.v. voucher ook geld terug krijgen op geannuleerde vlucht
    met boekings no NGYQUH ?

  3. Van den Brink
    13 maart 2020 at 13:59

    Hoe handelt Transavia in het vliegtuig qua bescherming bij meer dan 100 passagiers…

  4. Martien Leenders
    12 maart 2020 at 16:47

    vlucht 13\3 Lissabon controleerd men bij uit stappen naar het coronavirus of ook bij het instappen in Eindhoven

    • E.A. Scipio
      14 maart 2020 at 12:04

      Wij zouden de 17de maart naar Malaga vliegen, maar mijn partner is werkzaam in het Haga ziekenhuis als verpleegkundige en nu worden alle verpleegkundigen een uitreisverbod opgelegd ivm mogelijke oproep/noodzakelijke ondersteuning in ziekenhuizen. Vakantie kan dus niet meer doorgaan. Hoe wordt met deze situatie gezien mijn geboekte reis nu omgegaan door Transavia ???

  5. […] Transavia beantwoordt veelgestelde vragen over coronavirus […]

Vorige bericht

Update: 23 Nederlanders in hotel op Tenerife

Volgende bericht

ANVR: coronavirus en gevolgen voor pakketreizen

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.