Tientallen vakantiegangers staan voor een dichte hoteldeur omdat TravelBird het hotel nog niet betaald heeft. “Klantenservice is moeilijk bereikbaar, overnachten kan pas na betaling. TravelBird meldt aan een oplossing te werken”, zo laat de Consumentenbond weten.

Het Parool meldt dat een aantal hotels de gasten toch binnen heeft gelaten. In de meeste gevallen moesten reizigers zelf het geldbedrag overmaken voordat ze hun hotelkamer mochten betrekken. Daarnaast laat TravelBird aan Het Parool weten dat ze inderdaad een betalingsvertraging hebben, maar dat de problemen eind deze maand nog worden opgelost.

“Eigenlijk gaat het gewoon goed met TravelBird, maar door de seizoensfluctuatie gingen de uitgaven in de zomer harder dan de inkomsten. TravelBird krijgt als start up geen seizoenskrediet en heeft dat opgevangen door betalingen te spreiden. Tot de eerste helft van dit jaar had het bedrijf ook nog geen zwarte cijfers geschreven, maar dat gebeurde wel in het eerste halfjaar van 2018. Vanaf einde van deze maand zal weer geld beschikbaar komen en kunnen de normale termijnen worden hersteld. Vooral kleinere hotels hebben er nu last van dat wij vragen of we later kunnen betalen en dat hoort ook eigenlijk niet zo, daarvoor biedt TravelBird ook haar excuses aan.” De woordvoerder laat weten dat het alleen om betalingsachterstanden bij hotels gaat en niet bij andere partijen, zoals bijvoorbeeld touroperators.

Ook op social media laten consumenten weten zelf het geldbedrag nogmaals voor te moeten schieten.

Op de Facebookpagina van TravelBird zijn er soortgelijke berichten te vinden. Waaruit blijkt dat niet alleen de hotels betalingsproblemen ondervinden, maar ook het busvervoer.

https://www.facebook.com/TravelBirdNL/posts/2333062953387967

Werk je samen met TravelBird en heb je de laatste tijd soortgelijke problemen ondervonden? Mail je reactie naar redactie@travelpro.nl

Later meer…