Nieuws

TravelBird in financiële problemen? Hotels niet betaald…

Tientallen vakantiegangers staan voor een dichte hoteldeur omdat TravelBird het hotel nog niet betaald heeft. “Klantenservice is moeilijk bereikbaar, overnachten kan pas na betaling. TravelBird meldt aan een oplossing te werken”, zo laat de Consumentenbond weten.

Het Parool meldt dat een aantal hotels de gasten toch binnen heeft gelaten. In de meeste gevallen moesten reizigers zelf het geldbedrag overmaken voordat ze hun hotelkamer mochten betrekken. Daarnaast laat TravelBird aan Het Parool weten dat ze inderdaad een betalingsvertraging hebben, maar dat de problemen eind deze maand nog worden opgelost.

“Eigenlijk gaat het gewoon goed met TravelBird, maar door de seizoensfluctuatie gingen de uitgaven in de zomer harder dan de inkomsten. TravelBird krijgt als start up geen seizoenskrediet en heeft dat opgevangen door betalingen te spreiden. Tot de eerste helft van dit jaar had het bedrijf ook nog geen zwarte cijfers geschreven, maar dat gebeurde wel in het eerste halfjaar van 2018. Vanaf einde van deze maand zal weer geld beschikbaar komen en kunnen de normale termijnen worden hersteld. Vooral kleinere hotels hebben er nu last van dat wij vragen of we later kunnen betalen en dat hoort ook eigenlijk niet zo, daarvoor biedt TravelBird ook haar excuses aan.” De woordvoerder laat weten dat het alleen om betalingsachterstanden bij hotels gaat en niet bij andere partijen, zoals bijvoorbeeld touroperators.

Ook op social media laten consumenten weten zelf het geldbedrag nogmaals voor te moeten schieten.

Op de Facebookpagina van TravelBird zijn er soortgelijke berichten te vinden. Waaruit blijkt dat niet alleen de hotels betalingsproblemen ondervinden, maar ook het busvervoer.

Wat maken jullie ons nou !!!!!!! Zijn net in marrakesh aangekomen. en de bus van de rondreis komt niet !!!! Niet betaald dus geen rondreis. En nu …..

Posted by Claudia Hogenhuis on Tuesday, 23 October 2018

Werk je samen met TravelBird en heb je de laatste tijd soortgelijke problemen ondervonden? Mail je reactie naar redactie@travelpro.nl

Later meer…

 

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

4 Reacties

  1. […] TravelBird in financiële problemen? Hotels niet betaald… […]

  2. 26 oktober 2018 at 14:42

    Het is heel simpel. Een reisbedrijf moet keurig de vooraf ontvangen bedragen van klanten afdragen aan geboekte accommodaties of activiteiten. Een seizoenspiek in de sector komt voor maar als je beweert dat je in het eerste halfjaar winst hebt gemaakt dan vertekent dat omdat de kosten in de maanden er na doorlopen. Een vertekend beeld dus. En als je na 8 jaar niet in staat bent om winst te draaien doe je het gewoon niet goed. Dat heeft niets te maken met in 1 seconde een naam kapot maken maar alles met consumentenvertrouwen. Zei de ex bankier

  3. Hennie Opdam
    26 oktober 2018 at 14:42

    En zo wordt er weer voor gezorgd dat alle TV-reisprogramma’s nog jaren voort kunnen.

  4. Kirsten
    26 oktober 2018 at 14:12

    Ik hoor al veel langer (zeker vanaf begin dit jaar) over de betalingsproblemen en achterstanden bij veel hotels. En na al die jaren op de markt, is de fase van start-up ook echt wel voorbij. Dus geen smoesjes, maar gewoon netjes de rekeningen betalen.

Vorige bericht

KLM gaat Douwe Egberts koffie serveren

Volgende bericht

MSC Star of the Month: Captain Cruise

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.