Turkije heeft de afgelopen tijd een hoop te verduren gehad, waarbij de recente aardbeving het land op zijn kop zette. Na de aardbeving zijn de boekingen in een dip gekomen. Reden voor TUI om een grote studiereis te houden naar de Turkse Rivièra. Joy Egbers (TUI at Home) doet verslag namens Travelpro.
Maar liefst 80 reisprofessionals, van onder meer het reisbureau, hoofdkantoor en TUI at Home, reizen in april af naar Antalya. Het doel is om kennis te maken met de Turkse gastvrijheid en de bestemming op de beste manier te promoten. Antalya ligt namelijk ver van het rampgebied af, iets wat niet alle klanten zich realiseren. We nemen een kijkje bij de mooiste hotels en bezoeken een aantal badplaatsen. De gastvrijheid die je in Turkije vindt is moeilijk te evenaren en ook het all-inclusive concept is nergens zo uitgebreid als hier. Het eten is er fantastisch, de service van hoog niveau en de bestemming is ook nog eens ontzettend veilig. Allemaal factoren die bijdragen aan een complete en onbezorgde vakantie. In drie verschillende groepen ontdekken we deze veelzijdige bestemming. Herstel van het land is heel belangrijk en toerisme speelt daarin een grote rol. Onze gids Halili Güleç woont al jaren in Turkije en vertelt met ontzettend veel passie en enthousiasme over het land. In drie dagen tijd bezoeken we hotels in Lara, Belek en Side van onder meer Barut, Rixos, Cullinan en Paloma. In ieder hotel worden we ontvangen met cocktails, hapjes en vrolijke muziek. Eerlijk is eerlijk, het ene hotel is nog mooier dan het andere.

Schouders eronder
Voordat we dieper ingaan op de hotels en badplaatsen, spreken we met Jeroen Otto (Manager Franchise TUI at Home), die als een van de tourleaders de grote groep mocht begeleiden. “Turkije is een ongelooflijk belangrijke bestemming voor TUI en een van de meest populaire zomerbestemmingen die we aanbieden. Turkije heeft het niet makkelijk gehad en herstelde net weer een beetje van de pandemie, tot de vreselijke aardbeving van afgelopen februari en het land daardoor weer opnieuw een enorme klap te verduren kreeg. Je ziet dat de consument daar gelijk op reageert en dat boekingen naar Turkije moeizaam op gang komen. We zijn in gesprek gegaan met de bestemming en de hotelketens om gezamenlijk de schouders eronder te zetten en Turkije door een studiereis positief te belichten. Het resultaat is een fantastische reis met maar liefst 80 deelnemers, bezoeken aan onze belangrijkste hotelpartners en meer aandacht voor de bestemming an sich. Op deze manier kunnen we aan de klant laten zien dat een vakantie naar Turkije een uitstekend idee is.”
Lees hieronder het hele artikel.
Foto bovenaan: Joy Egbers – ©Laura Vlaanderen