Vorige week werd bekend dat Vakanties.nl een investering van vijf miljoen euro heeft ontvangen van medeoprichter Joost Romeijn. Deze wordt gebruikt om te blijven innoveren en te groeien. “We hebben een groot aanbod in hotels en vluchten en we kunnen dynamisch realtime de vluchten aan de hotels koppelen. Hierdoor hebben klanten heel veel vertrekmogelijkheden en kan je daarmee ook gemakkelijker de prijs vergelijken”, laat Eyck weten aan TravelPro.

“Daarnaast verkopen we ook reizen van bijvoorbeeld TUI en Corendon, waardoor je alle opties op één plek kunt vergelijken en boeken. We hebben geen specifieke doelgroep, want iedereen die op vliegvakantie wil naar het buitenland is in principe onze doelgroep. Maar we richten ons wel meer op de pakketreisklant die iets meer zekerheid zoeken en vaak op één plek blijven.”

Hyperpersoonlijke aanbevelingen
Eyck noemt Vakanties.nl ook wel ‘Netflix van vakanties’ omdat ze aan de hand van een geautomatiseerd gesprek of dankzij gedragsdata, reizigers uiteindelijk drie tot vijf passende opties wil presenteren. “We willen onze klanten hyperpersoonlijke aanbevelingen doen. Netflix is bijvoorbeeld heel goed in het aanbieden van een selectie aan films en series die jij als klant leuk kan vinden, dit verschilt per klant. Dit willen wij ook voor onze klant. We willen af van de grote grabbelton met 15.000 producten en terug naar de reisbureau-ervaring waar je kan aangeven wat je voorkeuren zijn en drie tot vijf persoonlijke voorstellen krijgt.”

Lees het hele interview met Eyck in TravelPro 32 die vandaag verschijnt.