D-reizen lanceert een compleet nieuw winkelconcept dat onder meer staat voor toegankelijkheid, helderheid, gezelligheid en warmte. De winkels in Apeldoorn, Oegstgeest, Naaldwijk zijn al omgebouwd en het nieuwe concept is ook uitgerold in de shop-in-shop in de Topshelf Arnhem.
Op de derde verdieping van het voormalige V&D-pand in Arnhem heeft D-reizen onlangs een shop-in-shop geopend. “Deze keuze heeft te maken met het feit dat La Place ook op de derde verdieping is gevestigd. Dit restaurant, maar ook het totale warenhuis, genereert enorm veel traffic en daar wil je als reisbureau natuurlijk tegenover zitten. Daarnaast is de derde verdieping ingericht met meerdere shop-in-shops die gerelateerd zijn aan sport en leisure”, zegt Don Kaspers (CEO D-rt Groep) tegenover TravelPro. Met het nieuwe winkelconcept wordt D-reizen, volgens Kaspers, op een ander niveau neergezet, dat vervolgens past bij Topshelf. Of D-reizen meerdere shop-in-shops gaat uitrollen binnen Topshelf, is nog niet bekend. “Eerst de resultaten van deze pilot zien te bekijken.”
Nieuw winkelconcept
De bezoekers worden op intuïtieve wijze door de vernieuwde en nieuwe winkels geleid. Je komt binnen de ‘Landingszone’ die huiskameridee geeft, waar klanten kunnen genieten van een goede kop koffie en kids kunnen spelen in de speelhoek. In de ‘Fast Lane’ kunnen ze terecht voor snelle vragen en advies over bestemmingen en kunnen tickets worden opgehaald. In de ‘Boekingszone’ kunnen klanten uitgebreid met de Persoonlijke Reisadviseur de reis samenstellen en uiteraard boeken. Het gidsaanbod van D-reizen is heel helder weergegeven en opgedeeld in duidelijk aangegeven reismogelijkheden: autovakanties, zonvakanties, rondreizen en stedentrips.
Servicegericht
Danja Lekkerkerk, Manager Marketing & Communicatie D-reizen, benadrukt dat de ‘nabijheid’ de belangrijkste kracht is van de reisorganisatie: “In een tijd waarin veel fysieke winkels verdwijnen, investeren wij juist in nieuwe winkels om dichtbij onze klanten te blijven. Onze Persoonlijke Reisadviseurs kennen onze klanten veelal persoonlijk. Ze weten de klanten als geen ander het juiste advies te geven door hun kennis en ervaring. Wij willen onze klanten ontzorgen, nu en in de toekomst. Die servicegerichtheid wordt gewaardeerd: D-reizen is onlangs verkozen tot meest klantgerichte bedrijf van Nederland. Een prachtige bekroning. Het laat zien dat we op de goede weg zitten voor de toekomst.”
Lees meer over de shop-in-shop in Topshelf en D-reizen in TravelPro 36, die vrijdag 23 september uitkomt.