Holiday Extras, bekend van de parkeerplaatsen en hotelovernachtingen bij lucht- en cruisehavens, lounges en ferry-overtochten, heeft het aanbod uitgebreid met eigen parkeerplaatsen bij Schiphol. TravelPro spreekt hierover met Frank Ferraro (head of product & head of Airparks Europe bij Holiday Extras).

Holiday Extras noemt haar eigen parkeerplaatsen, Airparks. “Veilige parkeerplaatsen die uitsluitend bedoeld zijn voor klanten van Holiday Extras”, zegt Frank. “Airparks is marktleider in het aanbieden van parkeerterreinen op luchthavens. In 2005 werd de eerste Airparks-parkeerplaats in Düsseldorf in gebruikgenomen. Inmiddels verwelkomen we meer dan 500.000 klanten per jaar op een totaal van 27 parkeerplaatsen in Duitsland, Zwitserland, Italië en sinds kort in Nederland.”

Holiday Extras heeft onlangs een Airparks bij Schiphol geopend, was dit een langgekoesterde wens?
“De vraag naar parkeerplaatsen rondom Schiphol is bij ons ontzettend toegenomen, het hebben van een Airparks wilden we dan ook erg graag. Nu we dit door heel hard te werken hebben weten te realiseren, voelt dit als een kers op de taart. Met ons eigen parkeerterrein zijn we in staat om meer on-site service en kwaliteit te bieden, zoals regelmatige en snelle shuttle-service en door vriendelijk en ervaren personeel in te zetten. Daarnaast kunnen we gemakkelijk acties houden en gaan dat ook zeker doen.”

Wat biedt Airparks Amsterdam?
“Airparks Amsterdam biedt een individuele transfer aan. Reizigers mogen hun auto zelf parkeren en de sleutel meenemen op reis. De maximale wachttijd voor de shuttle is 20 minuten en deze service bieden we 24/7 aan. Airparks is gelegen bij de luchthaven en heeft 10-12 minuten transfertijd, de andere parkeerplaatsen liggen verder weg. Sinds juni is de parkeerplaats een volledige Airparks en is er naast een aangename wachtruimte ook een baggage drop off-punt.”

Lees meer in TravelPro 26, die vandaag (vrijdag 28 juni) op de mat ligt.