PostNL biedt sinds kort een nieuwe service aan: de bagagebezorgservice. PostNL haalt de bagage bij de reiziger op en zorgt ervoor dat het naar het vliegveld in Nederland wordt gebracht. De passagier kan er ook voor kiezen om de bagage tegen een meerprijs te laten verzegelen en in te laten checken. Zodra de koffers klaarstaan op het vliegveld, ontvangt de reiziger een sms. PostNL lanceert deze pilot voor passagiers uit de Randstad met als vertrekpunt Schiphol, Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. Het bedrijf neemt de proef aan het einde van de zomerperiode onder loep.
Deze nieuwe service lijkt op die van Travel Light, dit bedrijf haalt de bagage ook bij de passagier thuis op, maar bezorgt het op de uiteindelijke plaats van bestemming.
2 reacties
Fantastisch initiatief ! Ik heb ook begrepen dat Postnl in gesprek is met diverse luchtvaartmaatschappijen om koffers in te checken. Daar ga ik zeker gebruik van maken als het zover is ! Dat scheelt een hoop tijd én ergernis.
Merkwaardige formule. Bedrijf vergeet koffer op te sturen, gaat wat mis met transport, koffer komt te vroeg aan en hotelpersoneel zou hierin kunnen koekeloeren of diefstal van items, hotelpersoneel weet zich hier geen raad mee: wel een aangekomen koffer maar nog geen gast en hotel moet maar voor de tijdelijke opslag zorgen.