Minimaal 250 badgasten die zichzelf insmeren met zonnebrandcrème zijn nodig om woensdag 21 juli een wereldrecord volgens het Guinness Book of Records te vestigen op het strand van Scheveningen. Met deze ludieke recordpoging ondersteunt Neckermann Reizen haar campagne ‘Smeer ‘m met een Last Minute’, die op 1 juli is gestart.
Via haar eigen website, sociale netwerk websites als Hyves, Facebook en Twitter en via promotieteams worden zoveel mogelijk deelnemers gezocht en naar strandtent Lekker in Scheveningen gedirigeerd, waar 250 handdoeken liggen uitgespreid op het strand. Daar krijgen de deelnemers een speciale tube ‘Last Minute Zonnebrandcrème’ en start om 11.00 uur de recordpoging, die twee minuten duurt.
Omdat er nog geen wereldrecord insmeren bestaat, heeft het Guinness Book of Records bepaald dat minimaal 250 deelnemers nodig zijn voor een vermelding in het beroemde boek. Officials van het Guiness Book zullen de recordpoging nauwgezet volgen. Vanwege het WK-voetbal is de vraag naar Last Minute-reizen later op gang gekomen dit jaar. Meestal valt de piek in juni, nu pas in juli. Populair zijn op dit moment reizen naar Turkije en Griekenland. De vraag naar Griekenland-reizen werd door negatieve publiciteit over de economische situatie in dat land vertraagd, waardoor er nog aardig wat vrij is. Ook Spanje is als vanouds populair onder vakantiegangers.