“De overschakeling naar het nieuwe logo verloopt geleidelijk. Onze website, banners, nieuwsbrief en social media dragen sinds vorige week het nieuwe logo. Wanneer andere zaken vervangen of bijbesteld moeten worden, passen we het beeldmerk ook meteen aan. De logo’s op onze vliegtuigen worden vervangen, zodra deze aan onderhoud toe zijn.” Dat laat Daisy Homoet-Mijnals (PR Manager & Woordvoerder bij Corendon) weten tegenover TravelPro.
Corendon heeft het logo aangepast om het eigentijdser te maken. “Eenvoud is de nieuwe trend in logo-land en onze merknaam is inmiddels sterk genoeg om op zichzelf te staan. Het nieuwe ontwerp is een afgeleide van het huidige logo. Achter de naam Corendon is een punt geplaatst; zo komt onze merknaam nóg sterker naar voren in al onze uitingen. Wat qua timing meespeelde was dat de Spaanse bank La Caixa vorig jaar contact met ons heeft opgenomen over ons logo, omdat de bank vindt dat ons Corendon-logo te veel gelijkenis vertoont met het beeldmerk van La Caixa. Om juridisch getouwtrek te vermijden, hebben we dit moment aangegrepen om de wijzigingen door te voeren.”