In samenwerking met airFi lanceert Corendon Dutch Airlines de mogelijkheid om vanuit de stoel eten en drinken te bestellen. Met deze mogelijkheid wil de airline de passagierservaring verbeteren en verspilling verminderen.

De lancering van de nieuwe in-seat bestelservice in de vloot van drie Boeing 737-800-vliegtuigen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij volgt op een succesvolle proef en is een aanvulling op de bestaande trolleyservice.

De bemanning wordt via hun tablet op de hoogte gebracht van de bestelling en markeert het verzoek als ‘in uitvoering’ of ‘voltooid’, zodat andere bemanningsleden het kunnen zien. Passagiers kunnen ook hun bestelstatus bekijken. Wanneer de bestelling klaar is, zal een bemanningslid de items op de passagiersstoel afleveren, op welk moment de betaling wordt gedaan. Als cashless luchtvaartmaatschappij accepteert Corendon alle gangbare debet- en creditcards.

Gert-Jan de Vries, Manager Cabin Crew and Inflight Sales bij Corendon Dutch Airlines: “Sinds COVID-19 begon, is passagiers gevraagd om niet door de cabine te lopen en passagiers drukken niet zo snel op het belletje wanneer zij ets willen bestellen, tenzij absoluut noodzakelijk. Met airfi’s in-seat bestellen, bieden we een makkelijke  manier voor onze gasten om iets te bestellen.”

Job Heimerikx, CEO van AirFi, zei ook over de lancering: “Corendon is al vele jaren partner van AirFi en we zijn ongelooflijk verheugd om aan te kondigen dat ze de eerste Europese luchtvaartmaatschappij zijn die onze baanbrekende bestelmogelijkheden heeft overgenomen. Door hybride service aan te bieden die begint met de traditionele trolleyservice en vervolgens overschakelt op in-seat bestellen, maximaliseert Corendon echt het potentieel van zijn onboard retailprogramma.”