Sinds de oprichting in 2004 heeft Vueling inmiddels 50 miljoen passagiers vervoerd. Een mijlpaal die de Spaanse luchtvaartmaatschappij niet onopgemerkt voorbij laat gaan. Daarom organiseerde Vueling in mei een Instagram wedstrijd. Passagiers werden opgeroepen om hun mooiste Instagram foto van één van de bestemmingen van de luchtvaartmaatschappij te uploaden op Facebook. Het eindresultaat vliegt nu door de lucht. Uit ruim 6.000 inzendingen werden de 200 mooiste foto’s geselecteerd. Samen vormen ze een mozaïek in de vorm van het woord ‘Thanks’ op het vliegtuig. Bovendien hebben de 50 mooiste inzendingen een retourvlucht naar een Vueling-bestemming naar keuze gewonnen. De foto’s die schitteren op het vliegtuig zijn hier te bekijken: www.vuelingairgallery.com

In Nederland vliegt Vueling deze zomer op negen bestemmingen vanaf Schiphol Amsterdam Airport: Barcelona, La Coruña, Alicante, Bilbao, Ibiza, Malaga, Palma de Majorca, Sevilla en Valencia. En vanaf Groningen Airport Eelde naar Barcelona. Via de thuishaven Barcelona vervolgens vele overstapvluchten mogelijk, onder andere naar Marrakech. Vueling vliegt met 59 vliegtuigen op 152 routes en 74 vliegvelden in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Inmiddels heeft de Spaanse luchtvaartmaatschappij 50 miljoen passagiers vervoerd. “We zijn ontzettend blij dat we deze mijlpaal hebben bereikt. Door middel van dit bijzondere vliegtuig willen we al onze passagiers daarvoor bedanken”, zegt Lluís Pons, Marketing director van Vueling. “Dit is een enorme mijlpaal voor Vueling, vooral omdat we in deze moeilijke tijden hebben kunnen groeien in het aantal routes en vluchten.”