Verwarring is ontstaan tussen Oad klanten en Disney reizen.
Disneyland Paris garandeert iedere gast, die aan de volgende voorwaarden voldoet, dat zijn toegang en verblijf in Disneyland Paris gewaarborgd is en dus gewoon door kan gaan:
– Het arrangement is geboekt in één van de eigen Disney Hotels (Disneyland Hotel, Disney’s Hotel New York, Disney’s Newport Bay Club, Disney’s Sequoia Lodge, Disney’s Hotel Cheyenne, Disney’s Hotel Santa Fe of Disney’s Davy Crockett Ranch)
– De gast is in het bezit van de Oad reisbescheiden (vouchers)
– Het vervoer is door de gast zelf geregeld
Voor de overige gasten wordt er op dit moment hard gewerkt aan een oplossing om ook hen te kunnen faciliteren. Disney is in nauw contact met alle betrokken partijen en komt hier zo snel mogelijk op terug, aldus Cynthia Oostdijck, de Country Manager Netherlands.
45 reacties
Volgende week zaterdag 9 november gaan we 3 dagen naar Disney.
Ik lees dit nog maar net dus val volledig uit de lucht!!!!
We hebben 16 sept.gereserveerd en de 25ste betaald.
Ik heb de papieren van de reservering en mijn betalingsdocument, overnacht in Disney hotel sante fee, maar de echte vouchers heb ik nog niet!!!! Wat nu?? rechtstreeks naar Disney bellen????
hoi ik heb een vraag ik heb een reis geboekt naar Disney land parijs met de bus van oad weet iemand of dat die reizen door gaan in november want het is niet dudelijk
Waarom brengt disney de exclusieve verkoop die Oad had voor de disney hotels, niet onder bij andere touroperators, zodat ook die reizen kunnen worden omgeboekt?
Ik heb voor 40e huwelijksdag disney geboekt en volledig betaald voor de herfstvakantie. Heb geen € 4.600 op de plank liggen, om nieuwe reis bij disney te boeken die meteen betaald moet worden.
Beste Marian Bijvank,
Een nieuwe boeking kun je maken door contact op te nemen met je reisbureau! Indien dat niet kan, dan kun je bellen met 0900-0654 waar de mederwerkers van Disneyland Paris je graag te woord staan. Vergeet niet de eventueel (aan)betaalde reis te claimen bij de SGR via http://www.sgr.nl.
Goedenavond,
De data’s op de website zojn alle doorgestreept dus niet te kiezen,onze reis voor febr 2014 is ook via oad geannuleerd maar ivm 35 jaar getrouwd willen we toch we opnieuw boeken maar hoe doen we dit nu?
Beste Disneyland Paris,
Mijn reisbureau is failliet….wij zitten met dubbele pech! Vandaag dezelfde reis proberen te boeken bij jullie eigen website….alle davy crocket blokhutten waren volgeboekt!!!!!!!! Erge telleurstelling voor ons en snappen dus niet hoe dit mogelijk is…
Beste Dave Heuting,
Op dit moment garanderen wij alleen aankomsten voor gasten die hun arrangement geboekt hebben in een Disney Hotel, in het bezit zijn van Oad Vouchers en met eigen vervoer naar onze bestemming komen.
We adviseren je de reis via je reisbureau te annuleren en een nieuwe reservering te maken. Het reisbureau kan op dit moment alleen via http://www.disneylandparis.com of 0900-0654 reserveren. Vergeet niet de reeds betaalde en geannuleerde reis te claimen bij de SGR via http://www.sgr.nl.
We hopen je alsnog te mogen verwelkomen in Disney’s Davy Crockett Ranch!
hallo wij hebben wel betaald maar geen vouchers ontvangen .Kunt U ons vertellen of we nog naar Disney kunnen in dezelfede periode, want het wordt nu wel heel kort dag. Wij hadden geboekt voor 14 okt. davy crockett met 2 nachten / 3 dagen park.
Ik hoop spoedig van U te mogen horen,
Vriendelijke groet
Fam. Heuting
d.heuting@upcmail.nl
Beste G. Elbers,
We begrijpen de verwarring. Indien je voldoet aan de voorwaarden, dan garandeert Disneyland Paris je verblijf. Je kunt hierop op vertrouwen, ondanks de andere berichten die je hoort.
Je kunt deze garantie eveneens nalezen op https://www.disneylandparis.nl/go/oad/index.xhtml of op https://disney.nl/disney-nieuws/dlp-nieuws.jsp. Tevens kun je een Disneyland Paris medewerker spreken via ons speciale telefoonnummer 020-7210080.
Wij hopen je van harte te mogen verwelkomen in Disneyland Paris!
Beste M. Joosten,
Disneyland Paris garandeert op dit moment alleen de aankomsten die aan alle voorwaarden voldoen; de Oad vuochers in bezit hebben, in een Disney Hotel verblijven en met eigen vervoer naar onze bestemming komen.
Voor alle andere situaties wordt gewerkt aan een passende oplossing.
We adviseren je contact op te nemen met je reisbureau, zij kunnen de bestaande reis annuleren en een nieuwe reservering maken. Indien dat niet (meer) tot de mogelijkheden behoort, dan kun je het best contact opnemen met ons speciale telefoonnummer 020-7210080.
Vergeet niet je claim voor de reeds geboekte reis bij de SGR in te dienen.
Beste Disneyland Paris Je hoort zoveel verschillende berichten dat ik en met mij velen denk niet meer weten wat men nu moet geloven .
wij hebben geboekt voor Davy Crocket ranch voor tien personen en het zou natuurlijk vervelend zijn als we na 500 kilometer te hebben gereden daar aankomen en we niet binnen kunnen met onze vouchers .
Graag uw reactie
Hoe zit het met mensen die aan alle voorwaarden om toch naar disney te komen voldoen…maar door dubbele pech hun vouchers nog net niet hadden gekregen?!!! Bij OAD waren de reisbescheiden net in orde gemaakt, maar of net niet opgestuurd of ze liggen bij mijn reisbureau en dat is ook failliet gegaan…2 dagen voordat OAD failliet ging!!! (er kan dus niemand meer bij de reispapieren, geen contact meer niets!)
Beste allen/Danny Ramcharan,
Ik zit in de zelfde situatie als u. Geboekt bij radisson Blu at DLP.
Ik kreeg vandaag bij dReizen te horen dat ik nieuwe tickets moet kopen. Die vallen niet onder de SGR garantie en dus ben ik ze kwijt=(!!
Heeft u ze bij dreizen wel ‘gekregen’?
Mvg
Beste G. Elbers,
Wij hebben vanmorgen gereageerd op je bericht – hierin geven geven we aan op welke voorwaarden de Oad vouchers bij Disneyland Paris geldig zijn en het arrangement gegarandeerd is. Als dat niet duidelijk was, dan horen we dat graag en kunnen we wellicht meer duidelijkheid verschaffen.
Bij Thomas Cook wil men de reis die wij geboekt hebben naar Euro Disney Davy Crocket ranch wel overnemen maar dan moet ik voor dezelfde reis wel bijne 700 euro bijbetalen.
Het zou fijn zijn als men nu eens duidelijkheid zou geven of de vouchers nu wel of niet gedig zijn .
Tja, verwarring alom.
Wij hadden geboekt voor 28,29,30 sept en 1 oktober, maar hebben ivm de berichtgevingen vrijdag besloten niet naar Disney af te reizen.
Met kleine kinderen aan deze reis beginnen was geen optie voor ons.
Te onzeker!
Zou fijn zijn als alle berichtgevingen de zelfde inhoud zouden hebben, waardoor je niet in onzekerheid raakt, of je de juiste beslissing wel neemt.
Oad, SGR en de ANVR waren duidelijk, laat het daar dan ook bij!
Beste G. Elbers,
Op dit moment garandeert Disneyland Paris aankomsten voor gasten die hun arrangement geboekt hebben in een Disney Hotel, in het bezit zijn van Oad Vouchers en met eigen vervoer naar onze bestemming komen.
We begrijpen dat dit tegenstrijdig klinkt. Bij Disneyland Paris staat de gast centraal en daarom garanderen wij dat gasten, die aan eerdergenoemde voorwaarden voldoen, zich geen zorgen te maken; er hoeft in dat geval geen verdere actie te worden ondernomen, gasten hoeven bij aankomst niets bij te betalen en worden niet geweigerd bij het Disney Hotel.
Mocht je toch besluiten de reis te willen annuleren, neem dan contact op met je reisbureau. Zij zullen je geboekte reis annuleren. Voor nieuwe reserveringen voor arrangementen inclusief een verblijf in een Disney Hotel, kun je op dit moment alleen via http://www.disneylandparis.com of 0900-0654 reserveren. Vergeet dan niet de geannuleerde reis te claimen bij de SGR via http://www.sgr.nl.
Beste Nicole,
Wij begrijpen de verwarring vanwege de tegenstrijdige berichten. Disneyland Paris betreurt de natuurlijk situatie waar Oad Reizen zich momenteel in bevindt – Oad is een organisatie die de afgelopen 20 jaar miljoenen families in Nederland de magie van Disney heeft gebracht, mede dankzij alle reisagenten.
Disneyland Paris garandeert echter dat alle vouchers die al door Oad zijn uitgegeven voor onze eigen Disney Hotels gehonoreerd zullen worden. Dit betekent dat jij aangezien je al een Oad voucher in je bezit hebt van harte welkom bent bij onze Disney’s Sequoia Lodge. Je hoeft geen verdere actie te ondernemen, bij aankomst niets bij te betalen en je wordt niet geweigerd bij aankomst in je hotel.
We hopen je hiermee voldoende te hebben gerustgesteld en wensen je alvast een goede reis en veel plezier in Disneyland Paris!
Wij hebben drie huisjes/lodges gehuurd voor 14 okt we hebben de vouchers al in huis en volgens Disney nederland kunnen we gewoon gaan maar bij globe en sgr zegt men glashard dat dit niet waar is en men niet begrijpt waarom EuroDiney dit doet .
Heeft iemand hier een antwoord op.We gaan met eigen vervoer .
Beste Monique Bakker,
Op dit moment garanderen wij alleen aankomsten voor gasten die hun arrangement geboekt hebben in een Disney Hotel, in het bezit zijn van Oad Vouchers en met eigen vervoer naar onze bestemming komen.
Er wordt gekeken naar oplosssingen voor alle overige situaties; mocht je alvast de reis willen annuleren, neem dan contact op met je reisbureau. Zij zullen je geboekte reis annuleren.
Voor een nieuwe reservering met verblijf in een Disney’s Hotel Santa Fe, kun je op dit moment alleen via http://www.disneylandparis.com of 0900-0654 reserveren. We zijn in contact met de hoofdkantoren van de reisbureauketens om ook voor hen een passende oplossing te vinden, zodat ook zij zo snel mogelijk weer arrangementen naar Disney Hotels kunnen aanbieden.
Vergeet niet de aanbetaalde bedrag van de geannuleerde reis te claimen bij de SGR via http://www.sgr.nl!
Beste Disney,
Wij komen met de hele familie aan op 12 oktober in Sequoia lodge (eigen vervoer, 4 kamers) We hebben OAD vouchers en zouden volgens de berichten van harte welkom zijn op de Disney Parken. Echter ik ben zelf medewerker bij Globe reisburo en OAD reizen zegt dat alle boekingen geannuleerd zijn en zij raden af om naar Disneyland te gaan.Al ik in het boekingssysteem bij OAD kijk, zijn de 2 reserveringen inderdaad geannuleerd. Kunnen jullie mij garanderen dat wij gewoon naar Parijs kunnen komen op 12 oktober en ter plaatste geen problemen ondervinden wegens bijv. geen beschikbare kamers of het opnieuw betalen van de reissom? Ik lees dat veel mensen zelf allemaal nieuwe boeking hebben gemaakt bij Disney, maar wij dus niet! Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen.
Groeten Nicole
Hoi Danny, wat fijn om te horen dat het is opgelost! We wensen je alvast een heel goede reis en heel veel plezier in Disneyland Paris!
Beste Disneyland Parijs
Wij hebben van 1 Januari t/m 5 Januari geboekt in het Santa Fe hotel via OAD reizen. We hebben tot nu toe alleen de aanbetaling gedaan. Blijft deze boeking ook geldig of komt die te vervallen omdat we nog niet het volledige bedrag hebben betaald?
Met vriendelijke groet Monique
Beste,
Bij mij is het inmiddels opgelost,
D-Reizen heeft mijn boeking overgenomen van OAD zonder bij te betalen.
zei moesten wel de volgende items hebben:
Boekingbevestiging,
Totaal prijs,
bewijs van overmaking ( schermprint van internet bankieren)
eventuele Tickets mits je die hebt ontvangen
dus ik kan gewoon naar disney land 🙂
groet,
Danny
Beste S. Meijn,
We begrijpen je zorgen. Indien je de claim al hebt ingediend bij de SGR, dan kan je er vanuit gaan dat de claim in behandeling wordt genomen en je reis via Oad daarmee is geannuleerd.
Wat fijn dat we je alsnog mogen verwelkomen in Disneyland Paris. We wensen je alvast heel veel plezier!
Houd er rekening mee dat, zoals de SGR op haar website aangeeft, vanwege de omvang van het faillissement, de afwikkeling van de claim door SGR drie maanden of langer kan duren.
Hoi Edith, bedankt voor je berichtje! We doen er inderdaad alles aan en hopen jullie snel van meer informatie te kunnen voorzien. Fijne zondag!
Beste Disneyland Paris,
Complimenten voor jullie service, maar helaas maak ik mij wel een beetje zorgen.
In eerste instantie heb ik de reis naar het Disneyland hotel geboekt bij OAD en die is dus geannuleerd. Daarna heb ik op aanraden van OAD het schadeformulier van het SGR verstuurd en opnieuw geboekt naar hetzelfde hotel op de website van disneylandparis.nl (en de reis nu 2 keer betaald dus).
Heb ik nu geen dubbele boeking staan, en gaat SGR wel gewoon mijn reiskosten van de OAD terugbetalen als ze zien dat ik op dezelfde dag wel daar gewoon ben aangekomen (met vouchers van disneylandparis.nl, en dus niet van Oad). Alvast bedankt voor het antwoord.
Disneyland, complimenten hoe jullie hier iedereen geruststellen. Hoop dat de besprekingen met onze hoofdkantoren snel gunstig uitvallen, zodat we de Disney hotels weer kunnen aanbieden aan onze klanten!
Beste Barbara, aangezien je in het bezit bent van Oad reisbescheiden garanderen wij jouw verblijf in Disney’s Davy Crockett Ranch. Voor vervoer dien je zelf te regelen. Alvast goede reis en tot 18 oktober!
Beste Esther van Kampen, we begrijpen de verwarring.
Op dit moment garandeert Disneyland Paris alle aankomsten voor gasten die hun arrangement geboekt hebben in een Disney Hotel, in het bezit zijn van geprinte Oad Vouchers en met eigen vervoer naar onze bestemming komen. Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, dan dit geldt ook gewoon voor gasten met aankomst tijdens de herfstvakantie. We kijken er dus naar uit jouw gasten op 20 oktober te mogen verwelkomen!
Voor alle andere situaties wordt achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing om ook hen te mogen verwelkomen.
Voor nieuwe reserveringen voor arrangementen inclusief een verblijf in een Disney Hotel, kun je op dit moment inderdaad alleen via http://www.disneylandparis.com of 0900-0654 reserveren. We zijn in contact met de hoofdkantoren van de Reisbureauketens om ook voor jullie een passende oplossing te vinden, zodat jullie zo snel mogelijk weer arrangementen naar de Disney Hotels te kunnen aanbieden aan jullie klanten.
Beste Disneyland Parijs,
Ik en mijn gezin hebben ook Disney geboekt Voor aankomst 18 oktober. Heb de papieren van oad al ontvangen. We verblijven in de Davy crockett. Ben zelf medewerker van globe reisburo. Kan ik met een gerust hart jullie kant uitkomen ? Of krijg ik problemen ter plaatse! Hoor t graag.
Beste Disneyland Paris,
Fijn deze communicatie. Ik heb klanten zij zouden aankomen 20 oktober in Davy Crocket Ranch. Gisterenmiddag zijn er door OAD alle Disneyboekingen geannuleerd. Nee, vouchers kon ik niet meer uitprinten. Was eigenlijk in de veronderstelling dat jullie standaard alle Disney boekingen via OAD zouden overnemen. Er kan namelijk in Nederland op geen enkele manier behalve via OAD Disney geboekt worden.
Klanten en voornamelijk de kinderen geldt natuurlijk voor alle Disney-boekingen staan te springen om naar jullie park af te reizen. Jullie zitten zeker met de herfstvakantie in het vooruitzicht nu met overcapaciteit. Op welke termijn kunnen jullie zeggen om iets voor mijn maar alle Nederlandse gasten die tijdens de herfstvakantie geboekt hebben iets te kunnen betekenen? Anders ben ik genoodzaakt om de opties buiten het Disneypark te bekijken. Bedankt alvast!
Beste Anne Marie Verschure, Disneyland Paris garandeert dat alle vouchers die al door Oad zijn uitgegeven ter plaatse door onze eigen Disney Hotels gehonoreerd zullen worden. Dit betekent dat jouw gast die al een Oad voucher in zijn bezit heeft enkel voor eigen vervoer hoeft te zorgen en op 7 oktober van harte welkom is bij Disney’s Hotel Cheyenne. Deze gast hoeven geen verdere actie te ondernemen.
Waarom staat op de website van het SGR nog steeds dat arrangementen naar Disney niet worden uitgevoerd? Mijn klant heeft vouchers voor Disney’s Hotel Cheyenne en entreekaarten (eigen vervoer)met aankomst op 07-10. Kan er eenduidigheid zijn?
Alvast dank!
Beste Bea, op dit moment kunnen wij enkel het verblijf en entree van gasten op basis van eerder genoemde voorwaarden honoreren in de Disney Hotels; de geselecteerde en aangesloten hotels vallen niet onder deze voorwaarde. Er worden op dit moment maatregelen getroffen om passende oplosssingen te vinden voor alle overige situaties. We zullen alles in het werk stellen om ook deze gasten in de toekomst te mogen verwelkomen.
Beste disneyland,
Valt het magic circus en het explorer hotel ook onder regeling zonder oad voucher??
..
Beste Nicole van Beek, gasten met een Oad boeking dienen bij aankomst de Oad reisbescheiden te kunnen overhandigen aan onze medewerkers van de Disney Hotels. Deze gasten hoeven de reissom ter plaatse niet opnieuw te voldoen. In dat geval kan de claim echter niet meer worden ingediend bij SGR. Indien telefonisch of online reeds een nieuwe boeking is gemaakt bij Disneyland Paris kunnen de Oad reisbescheiden worden gebruikt om de claim in te dienen bij SGR om de betaling aan Oad terug te vorderen.
Beste Disneyland Parijs,
Begrijp ik het dan goed dat alle reserveringen wel vastgehouden worden als klanten aankomen met een OAD voucher, maar dat ze alsnog de reissom bij jullie moeten voldoen en dat ze de reissom via het SGR in kunnen dienen? Dit is wel een essentiele boodschap nl die wij als reisburo onze klanten moeten melden.
Beste Nicole van Beek, voor de reservering van Oad Reizen kan een claim worden ingediend bij de SGR. De boeking bij Disneyland Paris kan dan gewoon blijven staan.
Nav de berichtgeving van OAD vanochtend dat alle Disneyboekingen geannuleerd zijn, klanten die reeds in het bezit zijn van de vouchers met vertrek op 18 oktober ingeboekt via de site van Disney. Is op dit moment geen doorkomen aan via het telefoonnummer van Disneyland Parijs. Deze klanten staan nu dubbel geboekt?! Hoe hiermee om te gaan?
@disneylandParis, ontzettend bedankt en een grote pluim hoe jullie met situatie omgaan.
Wij zien jullie over 3 weken!
Beste Danny Ramcharan, we werken op dit moment hard aan een oplossing om iedereen te kunnen faciliteren. We zijn in nauw contact met alle betrokken partijen, zoals o.a. de aangesloten hotels, en komen hier zo snel mogelijk op terug. We zullen alles in het werk stellen om iedereen in de toekomst te mogen verwelkomen!
Beste Sylvia van den Broek, we begrijpen de verwarring. Daarom willen wij als Disneyland Paris het volgende bevestigen: wij garanderen dat voor iedere gast die in bezit is van Oad reisbescheiden, die verblijft in één van onze Disney Hotels (Disneyland Hotel, Disney’s Hotel New York, Disney’s Newport Bay Club, Disney’s Sequoia Lodge, Disney’s Hotel Cheyenne, Disney’s Hotel Santa Fe of Disney’s Davy Crockett Ranch) en arriveert op eigen gelegenheid, toegang en verblijf in Disneyland Paris gewaarborgd is en dus gewoon door kan gaan. Kortom, wij verwelkomen je graag in Disneyland Paris!
Hoe zit het dan met mijn situatie?
ik heb mijn vouchers al
heb geboekt bij Radisson Blu, inclusief entree,
als ik het goed heb is Radisson Blu ook aangesloten bij Disney ( disney golf resort)
plus ik ga met eigen vervoer,
en mijn aankomst datum is 4 okt.
Ik heb disneyland Parijs ook gebeld en ook van hen de bevestiging gekregen dat ik kan komen over 3 weken omdat ik de vouchers al had.
Alleen staat nu op de site van SGR dat alle reizen naar Disneyland gecancelled zijn, wat is nu waarheid?