Afgelopen winter bezochten 685.000 klanten de premium resorts van Club Med. De grootste groei gerealiseerd sinds 2000, namelijk +8,1%. 71% van deze klanten komt van buiten Frankrijk, een groei van 5 punten in de afgelopen twee jaar. De bergresorts in Europa hebben +2% meer gasten welkom geheten, daar waar de markt daalde met 3%.

Het aanbod van Club Med skiresorts in de Franse Alpen trekt een groeiend aantal klanten. Inmiddels zijn zes van de tien klanten niet-Frans. Een groei van vier punten over de afgelopen twee jaar. Het bevestigt de beste prijs-kwaliteit verhouding van het Club Med aanbod, als ook de aantrekkingskracht van de Franse Alpen over de hele wereld.

De winterzonbestemmingen hebben eveneens een stijgende lijn laten zien gedurende afgelopen seizoen. Er is sprake van een groei van +7,5% t.o.v. vorig jaar. Dit succes is vooral te danken aan het succes van Finolhu Villa’s op de Maldiven, de Aziatische resorts en het resort Punta Cana in de Dominicaanse Republiek.

De positieve resultaten van afgelopen winter, zijn het gevolg van een strategie die meer dan tien jaar geleden is ingezet. Deze koers bevestigt dat het aanbod van Club Med voldoet aan de nieuwe verwachtingen van de klant en dat deze is afgestemd op de belangrijkste trends van de premium vakantiemarkt van vandaag.

Club Med verwelkomt op jaarbasis 1.245 miljoen klanten in haar resorts, die te vinden zijn in 30 verschillende landen wereldwijd. Daarnaast onderhoudt Club Med de dialoog met haar klanten via web- en sociale netwerken. Er zijn niet minder dan 33 websites in 14 talen en de premium vakantie-aanbieder heeft in 2016 40 miljoen bezoeken op haar digitale platforms ontvangen