Als onderdeel van de inspanningen om haar concurrentiepositie als luchtvaartmaatschappij verder te verbeteren te midden van de grote uitdagingen die de industrie momenteel ondervindt, heeft Garuda Indonesia besloten om een aantal wijzigingen te maken in haar groeiplannen. Hiermee wil Garuda Indonesia ervoor zorgen dat de groei, gerealiseerd door haar continuerende ontwikkelingsprogramma, zich voortzet en focust Garuda Indonesia zich op haar core business als 5-sterren Full Service Carrier luchtvaartmaatschappij (Skytrax 2014).

De nieuwe CEO dhr. Arif Wibobo en zijn team, waaronder de nieuwe Sales en Marketing Director Ibu Handayani, hebben voor 2015 het Quick Wins programma geïntroduceerd, dat steunt op drie belangrijke strategieën om de algehele prestaties te verbeteren. Het eerste onderdeel hiervan is een herstructureringsprogramma van het vluchtnetwerk. Door dit beknopt en sterk te houden wil men de capaciteit verder optimaliseren. De tweede pijler is het fleet management programma. Dit zal worden geïmplementeerd door het voorlopig uitstellen van de plannen om meer wide-body vliegtuigen aan te schaffen. De derde pijler is het reduceren van de overhead kosten door het verminderen van activiteiten die geen toegevoegde waarde hebben verstrekt aan het bedrijf. Tegelijkertijd focust men zich op het verhogen van de productiviteit van het menselijk kapitaal.