“We leven op dit moment is een rare maatschappij. Door het Coronavirus staat veel op zijn kop. Toch moeten we wel aan onze toekomst denken”, zegt Petra Postma -Jansen van Keurmerk Toegankelijkheid Gehandicapten.

Het is nu de tijd om na te denken over:

Hoe geschikt is mijn hotel/accommodatie voor mensen met een lichamelijke beperking?

Om uw hotel en/of accommodatie te kunnen voorzien van dit nieuwe gevelbord Keurmerk Toegankelijkheid Gehandicapten maken we graag een afspraak.

Maar stelt u zich eerst deze vragen:

  • Hoe geschikt is mijn hotel/accommodatie voor mensen met een lichamelijke beperking?
  • Voldoet mijn hotelkamer aan de eisen van een zelfstandig rolstoeler?
  • Beschikt mijn accommodatie over voldoende kamers voor rolstoelers?
  • Zijn mijn kamers geschikt voor mindervaliden (rolstoelers) én hun gezinsleden?
  • Hoe is de indeling van die kamers en wat zijn de afmetingen?
  • Zijn die kamers ook geschikt als seniorenkamers?
  • Is die lift goed toegankelijk voor mindervaliden in rolstoelen én hun medereizigers?

Wist u dat:
In Nederland er momenteel ruim 200.000 rolstoelers zijn. Daarnaast versnelt de vergrijzing: van 1,2 miljoen ouderen in 2020 naar 2,1 miljoen in 2030. Deze explosief groeiende doelgroep wil graag zo lang mogelijk zelfstandig blijven reizen en op vakantie gaan, maar heeft wel iets meer gemak en aanpassingen nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van uw accommodatie. Deze doelgroepen kan u per jaar een omzetverhoging opleveren tot wel 25%.

Het is essentieel om de toegankelijkheid goed in kaart te hebben en te houden, tevens voorkomt u zo teleurstellingen en zelfs klachten.

Om vooruit te lopen op bovenstaande, maken we graag een afspraak om uw accommodatie te inspecteren.

Wat krijgt u hiervoor:

  • Het keurmerk
  • Inspectierapport
  • Vermelding op de website www.ktg-reizen.com
  • Uw accommodatie wordt opgenomen in de speciaal geschreven database voor touroperators en reisagenten
  • Toegang tot www.ktg.mracces.app. Hiervoor is een persoonlijke inlogcode nodig, die u van mij krijgt.

De inspectie vindt om de twee jaar plaats.

Meer informatie:
Petra Postma – Jansen
M: +31(0) 126 863 93
E:  petra@ktg-reizen.com
I:   www.ktg-reizen.com