CoronavirusNieuws

Kosteloos omboeken of vlucht wijzigen bij Ryanair

Wie deze maand (t/m 31 maart) met Ryanair vliegt en zijn vlucht vanaf vandaag (13 maart) wil wijzigen of annuleren kan dat kosteloos doen, dat laat de prijsvechter weten.

Dit geldt voor alle bestaande en nieuwe boekingen tot en met dinsdag 31 maart. “Mocht er een tariefverschil zijn, dan moeten passagiers dit betalen, maar door af te zien van de wijzigingskosten willen we ervoor zorgen dat reizigers meer flexibiliteit hebben om hun reisplannen te wijzigen”, zegt Ryanair.

Door het coronavirus hanteert Ryanair een gereduceerd vluchtschema om ervoor te zorgen dat passagiers die nog willen reizen of naar huis willen terugkeren dit ook kunnen doen. “In de komende weken verwachten we dat de overheid verdere wijzigingen in ons vluchtschema gaat opleggen en dat eventuele getroffen klanten per e-mail op de hoogte  worden gebracht. We blijven volledig voldoen aan alle WHO- en EASA-richtlijnen en we zullen alle opgelegde reisbeperkingen volgen.”

Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie Mijn boekingen op Ryanair.com. Voor alle info over vragen en geannuleerde vluchten van Ryanair check je deze pagina (Engelstalig).

 

 

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

42 Reacties

  1. arie van der vliet
    23 maart 2020 at 16:58

    ik heb vanwege Corona al op 12 maart gewijzigd (rond 23.00) ik mag echter het volle pond betalen om te wijzigen , dit is zo klant onvriendelijk iemand een idee wat hier nog aan te doen is?
    wilde snel wijzigen omdat ik dan nog voldoende keus had om een datum te plannen in mei, echter nu de vraag of dit al door kan gaan
    Iemand tips ?

  2. Corine Cammeraat
    19 maart 2020 at 15:35

    Nou restitutie lukt niet blijft hangen op reservering nummer klopt niet
    Maar klopt dus wel

    En omboeken lukt ook niet oude datums maart blijven sta asn nieuwe worden niet weergegeven

    • Nelina Den Uijl
      22 maart 2020 at 12:48

      Kreeg gisteren een mail van ryanair waarmee ik restitutie van mijn geboekte vlucht kan aanvragen. Omboeken kon ook

  3. Thea
    18 maart 2020 at 18:05

    Ik heb mijn reis al verplaatst naar september. Geen problemen gehad, ik moest alleen het verschil bijbetalen.

    • Nelina
      19 maart 2020 at 20:37

      hoe is je dat gelukt dan?? ik heb een ticket staan voor vertrek 29 maart a.s. en die wil ik omboeken naar ergens in september.

    • Corine Cammeraat
      20 maart 2020 at 10:38

      Hoe heb je dat gedaan ik krijg het niet bevestigd ?

  4. henja mrabet
    18 maart 2020 at 13:14

    iedere keer foutmelding, mijn boekings/resv: nummer zou niet goed zijn, kom er niet doorheen, erg irritant.

    • Corine Cammeraat
      19 maart 2020 at 15:36

      Heb ik ook hetzelfde probleem

      • Chantal
        19 maart 2020 at 18:46

        Bij mij ook fout reserverings nummer.
        Aan het eind de mail staat ook dat ze 14 dagen voor de vlucht geïnformeerd hebben en dan geen recht op teruggaaf van geld is…

  5. Wenda
    18 maart 2020 at 11:49

    Reis is geanulleerd wegens Corona-virus. Wil geld terugvragen middels de link die daarvoor beschikbaar is maar krijg telkens een fout melding. Hoe kan ik dit oplossen?

    • henja mrabet
      18 maart 2020 at 13:09

      goedemiddag,dit probleem heb ik ook boekingsnummer zou niet goed zijn. 20 keer geprobeerd.
      Grtjes Henja

    • Marielle Vaessen
      19 maart 2020 at 13:59

      Wij precies hetzelfde! Zijn al drie dagen ermee bezig…omdat we al ingecheckt hadden moesten we dat eerst eraf laten halen. Da’s gelukt via live chat met Ryanair…Maarrrr nu hebben we Formulier Geld-terug ingevuld en blijft hij hangen op Reserveringsnummer klopt niet…Mails gestuurd, live chat staat open maar helaas niemand reageert!
      Ryanair ik snap dat jullie overspoeld worden met vragen, maar geef even een algemene melding dat jullie iedereen hun euro’s terugboeken! Zou netjes zijn

  6. 17 maart 2020 at 13:36

    Names TravelPro wil ik benadrukken dat wij GEEN reisorganisatie zijn, Wij kunnen geen tickets wijzigen of boekingen aanpassen, vandaar dat wij ons antwoord blijven herhalen als het gaat om boeking bij Ryanair:

    Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com.

  7. Henriette
    17 maart 2020 at 08:47

    Als je al in gecheckt bent kan je het niet meer omboeken. Dan moet je dus contact opnemen met Ryanair dat ze de incheck eraf halen. Maar dat lukt dus niet . Kom niet in contact met Ryanair . Heeft iemand de oplossing voor me ?

    • Yodo
      18 maart 2020 at 11:48

      Ik heb hetzelfde probleem.
      Lastig.

    • Corine Cammeraat
      18 maart 2020 at 15:53

      Ja ik dus ook niet zelfde probleem

  8. Smit
    16 maart 2020 at 11:36

    wij vliegen morgen 17.03 met jullie naar Dublin. we zijn al ingecheckd. ik wil onze reis graag verplaatsen, alleen lukt dat niet meer op jullie site daar het 24 uur binnen vliegtijd is. hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

  9. Henriette
    15 maart 2020 at 21:59

    Wij zouden dinsdagavond naar Faro vliegen , we hebben idd de mail gehad dat we kunnen omboeken. Ik heb daar niks aan want we zouden naar mijn zus , die later dit jaar gewoon weer in Nederland is . Verder krijg ik alleen mails van Ryanair met tips om snel te kunnen opstijgen en verder niks . Terwijl alle maatschappijen alles annuleren. Nu las ik vanmiddag een stukje dat je geen geld terug krijgt als er een negatief reisadvies is of een gesloten luchtruim. Je krijgt alleen geld terug als de maatschappij de vlucht annuleert. Ryanair wacht dus gewoon tot het moment dat het luchtruim dicht gaat . Zo hoeven ze geen geld terug te betalen TOP service . Ik vlieg in het vervolg wel met een andere maatschappij voor mij geen Ryanair meer.

  10. Van Laer Monique
    15 maart 2020 at 18:28

    Mijn man heeft zijn vlucht volgeboekt.
    Wij hebben daarvoor naar Ryanair hiervoor gebeld omdat hij reeds had ingecheckt. Zij hebben dit gedeblokkeerd en nu kon hij een nieuwe vlucht boeken.
    Maar over de reeds betaalde vlucht spraken ze niet.
    Hoe en wat kunnen wij doen om dit geld terug te vorderen ?

  11. Spaerkeer Francine
    15 maart 2020 at 16:05

    Gisteren ook de hele dag gebeld met hun,als je dan uiteindelijk binnen geraakt,haken ze gewoon in,omboeken gaat dus niet,ook niet via de site op mijn boekingen.Ryanair doet dit voorstel maar geeft geen reactie of gehoor ! Heel jammer voor ons !

  12. Corine Cammeraat
    15 maart 2020 at 12:48

    Geachte Ryanair inverband met het corona virus wil ik mijn vlucht omboeken. Reserveringsnummer U1VQjL op naam van C.Cammeraat
    Aangezien ik op U site nergens een link kan vinden om dit te verwezelijke ,vraag ik om een reactie van U

    Vriendelijk groet
    Mevr Corine Cammeraat

    • 15 maart 2020 at 13:12

      Goedemiddag Corine,

      Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com. Dat laat Ryanair weten.

      • Corine Cammeraat
        16 maart 2020 at 20:54

        Dat klopt
        Maar ik heb online al ingecheckt en dan gaat dit dus niet moet eerst door ryanair zelf geblokkeerd worden ,het inchecken bedoel ik dan.

      • Henriette
        17 maart 2020 at 08:43

        Als je al in gecheckt bent kan je het niet meer omboeken. Dan moet je dus contact opnemen met Ryanair dat ze de incheck eraf halen. Maar dat lukt dus niet . Kom niet in contact met Ryanair . Heeft iemand de oplossing voor me ?

    • Marielle Vaessen
      19 maart 2020 at 14:00

      Wij precies hetzelfde! Zijn al drie dagen ermee bezig…omdat we al ingecheckt hadden moesten we dat eerst eraf laten halen. Da’s gelukt via live chat met Ryanair…Maarrrr nu hebben we Formulier Geld-terug ingevuld en blijft hij hangen op Reserveringsnummer klopt niet…Mails gestuurd, live chat staat open maar helaas niemand reageert!
      Ryanair ik snap dat jullie overspoeld worden met vragen, maar geef even een algemene melding dat jullie iedereen hun euro’s terugboeken! Zou netjes zijn

  13. Mortier M
    15 maart 2020 at 12:42

    Ingevolge van de corona virus wensen wij de vluchten naar Majorca heen en terug van 30/03 en 08/04 te annuleren . Hoe moeten wij dat doen voor RYANAIR ?

    • 15 maart 2020 at 13:12

      Goedemiddag Marc,
      Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com. Dat laat Ryanair weten.

  14. Ingrid
    15 maart 2020 at 11:43

    Kan iemand mij vertellen hoe dan?
    Op de site niets te vinden en klantenservice niet bereikbaar en verwijzen via bandje naar de website. HELP!!!

  15. Han Solo
    15 maart 2020 at 10:18

    Beste Travelpro,

    Hebben jullie meer info dan passagiers? Net als Carolien hierboven moet ik vaststellen dat op de site van Ryanair niks over Corona vermeld staat. Als passagier heb ik ook geen bericht ontvangen betreffende de gevolgen van corona voor de operationele werkzaamheden van Ryanair.
    Er staat na veel zoeken wel een klein berichtje maar dat betreft alleen Ryanair bestemmingen in Noord-Italië. En in dat bericht staat ook niet (duidelijk) dat je voor die bestemmingen kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Graag jullie nieuwbericht verduidelijken of anders verwijderen van internet. Het maakt nu passagiers blij met een dooie mus.
    Han

    • 15 maart 2020 at 13:13

      Goedemiddag Han,
      Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com. Dat laat Ryanair weten.

      • Han Solo
        16 maart 2020 at 11:42

        Beste Sharon,

        Dat is nog steeds niet zo. Ik ben net ingelogd onder ‘Mijn Boekingen’. En mijn vlucht van 30 maart van Eindhoven naar Porto kan ik alleen wijzigen onder de normale geldende tarieven daarvoor. Annuleren kan zelfs helemaal niet. Dus nogmaals het verzoek om jullie nieuwsbericht aan te passen of te verwijderen. Want zoals het er nu staat klopt het niet en maakt het mensen blij met niks. Vr Groet, Han

      • Han Solo
        16 maart 2020 at 11:55

        Hoe zit het wel?
        Ryan Air geeft aan dat ALLEEN vluchten met als vertrekpunt of bestemming Noord-Italië kosteloos geannuleerd kunnen worden.

        Voor de overige bestemmingen geldt OP DIT MOMENT:
        RYANAIR passagiers met een vertrekdatum tussen nu en 31 maart kunnen zonder extra kosten hun vertrekdatum veranderen naar een later tijdstip in het jaar. Maar als de ticketprijs van die nieuwe datum hoger uitvalt dien je nog wel het verschil te voldoen.

        Kortom: zolang het land van bestemming of vertrek nog geen verbod op inkomende of uitgaande vluchten heeft ingesteld op luchthavens waar Ryanair op vliegt, vliegt Ryan Air gewoon. Een lock down binnen dat land maakt niks uit. En laat Ryan Air het aan de passagiers over of ze wel/niet aan boord stappen.

    • Nelina
      15 maart 2020 at 13:45

      Onderstaand bericht staat op de ierse site van Ryanair:

      Dear customer,
      We continue to operate a reduced flight schedule to ensure that those customers who still wish to travel or return home can do so. In the coming weeks we expect that Governments may impose further changes to our flight schedule and any effected customers will be notified by email. We will continue to comply fully with all WHO and EASA guidelines and we will follow any travel restrictions that are imposed.

      However, we understand there is uncertainty around travel at this time, so if you currently have a booking with us in March and you would now prefer not to fly then from today (Fri 13 Mar), you can now change your flight online and we will waive the flight change fee. This applies to all existing and new bookings until Tues 31 March. Should there be a difference in fare you’ll need to pay this – however by waiving the change fee, we want to ensure you have more flexibility to change your travel plans.
      Where we’ve been required to cancel flights, customers will be able to transfer to an alternative Ryanair flight free of charge or receive a refund.

  16. Theodora Polman
    14 maart 2020 at 14:20

    Graag wil ik onze vlucht naar Malaga annuleren.
    Boekingsnummer is: L1PYVY. Ik wil de vlucht omzetten naar een nader te bepalen datum in September.

    • 15 maart 2020 at 13:14

      Hallo Theodora,
      Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com. Dat laat Ryanair weten.

      • Theeodora
        15 maart 2020 at 16:46

        Hoe dan? Ik reis al vele jaren met Ryanair, slechte zaak!

  17. Carolien
    14 maart 2020 at 12:24

    Hoe moet ik dit doen dan? Op de site van Ryanair wordt er niets van vermeld.

    • 15 maart 2020 at 13:14

      Hallo Carolien,
      Om de reisplannen te wijzigen, ga je naar de sectie ‘Mijn boekingen’ op Ryanair.com. Dat laat Ryanair weten.

  18. […] Kosteloos omboeken of vlucht wijzigen bij Ryanair […]

Vorige bericht

Ook Polen sluit grenzen voor vlieg- en treinverkeer

Volgende bericht

Coronavirus: KLM deelt netwerkwijzigingen

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."