In de nacht van zondag op maandag wordt er een nieuwe onlineprijsvechter in vliegreizen gelanceerd. GeniusTravel gaat onder de slogan ‘Reis op prijs’ samenwerken met Skyscanner en Booking.com voor wereldwijde boekingen bij airlines en hotels.

In de Telegraaf zegt Gennie Freen (De Nederlandse initiatiefnemer) dat GeniusFlight.com een zoekmachine voor de beste prijsdeals is. “Nieuw is dat alle beschikbare vluchten vanaf een luchthaven worden getoond op basis van reisbudget. Die bestemmingen worden op één wereldkaart getoond.” Freen verwacht deze zomer meer dan een half miljoen bezoekers te trekken. Hij zegt ook het blikveld van vliegreizigers te willen verruimen door in een oogopslag onverwachte aanbiedingen te laten zien. Als voorbeeld noemt Freen dat men voor een bepaald bedrag naar Barcelona kan reizen, maar voor hetzelfde bedrag ook naar Marrakech kan. “Het zoeken naar vluchten hoeft niet meer op bestemming, maar kan nu op prijs”, aldus Freen in het dagblad.

Later deze week wordt er een soortgelijk principe gelanceerd, maar dan met vakantieaccommodaties op GeniusHotels.com.