Travelport en transavia.com hebben hun krachten gebundeld om een reeks op reisbureaus gerichte initiatieven uit te werken die het boeken van transavia.com via Travelport tot een snelle en efficiënte ervaring moeten maken. Het programma volgt op de implementatie van transavia.com in het toonaangevende Travelport Merchandising Platform vorig jaar. Dit platform maakt het zoeken, vergelijken en boeken mogelijk van verschillende maatschappijen op hetzelfde scherm. Er is een groot aantal initiatieven uitgewerkt om het bewustzijn te vergroten rond het nieuwe aanbod en ervoor te zorgen dat boeken een logische keuze wordt. Voorbeelden hiervan zijn de productie van opleidingsmateriaal en diverse communicatie- en promotieactiviteiten.

“Als lid van de groep AIR FRANCE KLM met lijn- en chartervluchten naar meer dan 160 bestemmingen biedt transavia.com reizigers een zogenaamde ‘low-fare with care’ waardoor Travelport agenten in West-Europa dit nu als toegevoegde waarde kunnen aanbieden”, aldus Diederik van Dam, Country Manager Travelport Nederland. “Bij Travelport streven we ernaar om onze klanten een echt concurrentievoordeel te bieden, en daarom hebben we het baanbrekende Travelport Aggregated Shopping gelanceerd. Travelport biedt reisagenten de mogelijkheid om binnen hetzelfde boekingsproces aanverwante extra’s te verkopen, waardoor het nu makkelijker dan ooit is om alle bijkomende producten en diensten van transavia.com aan te bieden.” Hester Bruijninckx, VP Sales transavia.com voegt eraan toe: “ We zijn bijzonder trots onderdeel te zijn van het Merchandising Platform van Travelport. Hiermee zijn we in staat onze business partners op een gemakkelijke manier te voorzien van alle Transavia producten en diensten. Middels het uitgebreide netwerk van aangesloten reisbureaus in diverse Europese landen, biedt Travelport ons de mogelijkheid een grote klantengroep te bereiken en onze expansieplannen in Europa verder te ondersteunen.”