Ryanair gaat stoppen met het aanbieden van pakketreizen. De lowcost airline begon twee jaar geleden met de dienst onder de naam Ryanair Holidays, maar stopt na slechts twee jaar. Daarentegen laat Ryanair vandaag weten dat het aanbod aan hotels dat wordt aangeboden via Ryanair Rooms verder wordt uitgebreid middels een samenwerking met SiteMinder. Wie boekt bij Ryanair Rooms krijgt 10% van de hotelrekening terug in vluchtcredit.

“Alle gemaakte boekingen worden uitgevoerd zoals gepland”, zo staat te lezen in een verklaring op de startpagina van Ryanair Holidays. De lancering van Ryanair Holidays vond eind 2016 plaats en werd gepresenteerd als het ‘Amazon of air travel’. De lancering volgde op de herlancering van de accommodatie-only service van de luchtvaartmaatschappij, Ryanair Rooms, die in oktober van datzelfde jaar opnieuw van start ging via Hotels.com, eigendom van de Expedia Group en Hotelopia, de consumentenafdeling van Hotelbeds. Ryanair Holidays had echter vanaf het begin te kampen met problemen.

Door de vandaag bekendgemaakte samenwerking met SiteMinder krijgen Europese hotels directe toegang tot de verkoop via Ryanair Rooms. “Ryanair Rooms heeft een snelle groei gekend sinds de lancering en we zijn erg blij met het volume van de boekingen. We brengen ons hotelreserveringsplatform naar een hoger niveau door de samenwerking met SiteMinder, dat ons de mogelijkheid biedt ons systeem aantrekkelijker te maken voor reizigers in Europa”, aldus Matt Sherlock (Head of Hotel Supply Ryanair).